Elin 407 skrev 2011-12-29 19:22:13 följande:
Om drömmen slår in:
Fick du ÄL av din första kur pergo?
Jag ska börja nu denna cykeln! Är på tablett 7 med provera och det går så långsamt känns det som :( Vi hade först tänkt vänta till i vår men äh vi kör på ;) kan ju ta sin tid det här har man förstått. Som min gyn uttryckte det får de flesta med PCOS dom barn de vill ha det tar bara lite längre tid...
Ja, ÄL fick jag. Även om det inte syntes något på ÄL testerna, och inte heller på blodprov (vi tog det lite för sent). Men jag fick mens, så sannolikheten för att det var ÄL är stor. Och vid VUL efter att jag ätit pergo så fanns det fina stora äggblåsor.
Vad roligt, jag tog tablett sju idag, så du ligger en tablett före ;) Så vi får se hur det går för oss :)
Ja, det kan ta tid. Men vid tillexempel IVF så är det bra graviditetsresultat för de som har PCO, vad jag hört och läst i alla fall..
Jag är bara lite orolig, jag ska äta dubbel dos med pergo denna gången... Tänk om det mognar massor av ägg.. Då är det ju inte så bra att försöka bli gravid den gången, eftersom det ökar risken för fler bebisar i magen...
Lycka till!