• paula26

AnnaBell docka eller liknande... vad har ni för erfarenhet... finns dessa att köpa i Ullared?

Vad tycker ni om dessa dockor som äter pratar kissar går mm... vilka har ni o är ni nöjda med köpet? är inte dessa dockor väldigt hårda?  Vad menar dom med att dockan dricker o kissar? Vill köpa en fin docka till min 4-årig i julklapp, men det finns hur många som helst!! Vill helst ha en som pratar lite , som dricker, sover osv...dom är ganska dyra dock, men jag tänkte åka till Ullared o kolla där med... är dessa dockor billigare där?
    Snälla hjälp mig med lite tips. Åker till ullared snart , men jag vill inte köpa en bara för att köpa där, hellre ger jag lite extra o köper en riktig bra i stan.. Tack för hjälpen.

• Svar på tråden AnnaBell docka eller liknande... vad har ni för erfarenhet... finns dessa att köpa i Ullared?
  • Tessie2022

Min dotter har en Baby Annabell. Denna dockan kan inte äta och dricka men pratar lite och är halvmjuk i kroppen. Denna fick min dotter av oss när hon fyllde 2 år och älskar den fortfarande mest av alla dockorna (fyller 4 år i mars).. Men den är ganska liten i storleken..

Sen har dottern även en hård docka "Baby Born" som dricker, äter, kissar och bajsar.. Kan även låtsas äta glass så den blir "kladdig" runt munnen samt släcker ögonen när hon får i sig nappen.. Denna dockan kan inte prata och jag måste säga att jag låter inte dottern den äta och dricka heller då det blir blött överallt då det jätte lätt rinner ur henne igen.. Dottern leker ibland med denna men som sagt AnnaBell dockan (my first AnnaBell) leker hon mer med.. Dottern har annars redan gått över mer och mer till barbie dockor och vill ha alla Disneydockerna istället.. 

Har inte sett någon av dessa dockorna på Ullared men är där max 2 gånger om året så det betyder inte att de inte finns . Däremot så köpte jag en docka för något år sedan där som dottern inte fått än då den kändes för "svår" förra året.. Den ska kunna prata och krypa mm.. Funderar på att ge henne den nu till jul annars får hon den i mars när hon fyller år .     

Lycka till i dockjungeln ! Vad du än väljer så blir säkert din dotter glad !  

• paula26

Tack för svaret...Jag kollade idag på baby born dockan., just den som dricker o kissar, och det finns en glass som dockan blir kladdig av.. Den verkar vara ok, men den är ganska hård. Blöjorna till denna docka kostade 70 kronor för 5 st...   fy fy fy dyrare en riktiga blöjor!!! Kan tänka mig att min dotter skulle mata den 5 ggr om dan o ge den massa vatten, så det blir en dyr leksak. Jag såg också den som kryper o går , den verkar vara bättre. Eller så ska man satsa på en som pratar men inte kissar.....   gud vad svårt.

Svar på tråden AnnaBell docka eller liknande... vad har ni för erfarenhet... finns dessa att köpa i Ullared?