• FrökenAnka

Julklapp till 4-årig pojke?

Ni som har pojkar i 4-års åldern, vad har ni köpt/ska köpa till dem i julklapp? Vi har köpt Bärgarn, star wars puzzel och ett memory. Vi funderar på att köpa en riddarborg, kan det vara en bra idé?

Han fyllde nyss år, då fick han star wars dräkten, hjälmen och svärdet. 

• Svar på tråden Julklapp till 4-årig pojke?
  • cosinus

Mina barn har vid 4 år lekt med lego och pärlplattor (det finns pärlplattor med mera pojkteman om man är genuskinkig)

De två som är 3 och 5 i år har helt snöat in på bey blades.

Utklädningskläder gillas.

Pussel har gillats av den ena.

Flexitraxs är rätt poppis, likaså vattenbilar (såna som ändrar färg i vatten)

Riddarborgar har gått hem helt ok.

Allt som går att pyssla med.

Vinterleksaker har alltid gått hem, skridskor, skidor...

Böcker

Bollar, innebandyklubbor och sånt.

Dockor och dockskåp har de lekts en hel del (där bor ibland blixtenbilarna)

Tja, det var nog vad jag kommer på nu.

• FrökenAnka

Genuskänslig är jag inte (snart färdigutbildad förskollärare). Däremot tror jag att hans pappa är lite mer känslig på den punkten ;)

Hmm, vattenbilar. Har jag aldrig hört talas om! Skicka gärna länk eller bild på en sån. Kanske skulle funka bra som muta i duschen eftersom han inte gillar å duscha ;)

Här är det bara pappas innebandyklubbor som gäller ändå =P

Lego har han två stora backar med smålego, och en stor back med duplo =)

Men hur länge har de lekt med riddarborgarna då? Har de tröttnat på dem fort?  

• wity

Min son älskade playmobil när han var i 4-års-åldern.
    Sen finns det ju sängkläder/gardiner med favoriterna på. 
    Eller en sån där bok där barnet själv har huvudrollen i.  
    Årskort på simhall, eller andra roliga upplevelser.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • latmasken

Jag tror en riddarborg kan bli jättekul. Särskilt om han visat intresse för sådant. Annars kommer fler tips här:

- Brio tågbana
    - Lego
    - Bondgård
    - Dinosaurier 
    - Pussel
    - Spel
    - Filmer
    - Böcker
    - Bilbana 

• cicci85

Min 3,5 åring ska få en riddarborg i julklapp, tror den blir poppis Sen får han ett Littlest Pet Shop-hus och figurer, radiostyrd blixten mcqueen. Han önskar sig ett pippi-dockhus, Blixten verktygsgrej och hot wheels väggbana oxå, får se om nån köper det! Lite pennor och annat pyssel blir det oxå.

• cosinus
    FrökenAnka skrev 2011-12-05 22:42:29 följande:
    Genuskänslig är jag inte (snart färdigutbildad förskollärare). Däremot tror jag att hans pappa är lite mer känslig på den punkten ;)

Hmm, vattenbilar. Har jag aldrig hört talas om! Skicka gärna länk eller bild på en sån. Kanske skulle funka bra som muta i duschen eftersom han inte gillar å duscha ;)

Här är det bara pappas innebandyklubbor som gäller ändå =P

Lego har han två stora backar med smålego, och en stor back med duplo =)

Men hur länge har de lekt med riddarborgarna då? Har de tröttnat på dem fort?  
    Mina barn har inte haft någon själv men däremot grannara så den har varit kul länge eftersom de inte har den jämt utan bara får leka när de hälsar på.

Vattenbilar är såna här: www.amazon.com/Wheels-Color-Shifters-Custom-Shop/dp/B001UEOUX8/ref=pd_sim_t_3 finns hela banor för bilarna och så kan då varje bil vara två färger beroende på om vattnet är varmt eller kallt. Vi köpte våra bilar på toys'r'us men finns säkert överallt.
  • FrökenAnka

Verkar ju jättekul ju!! Såg att de hade den där "banan" på BR för 399. Men det såg ut som att det bara ingår EN bil. Vad är det för bilar man ska köpa till? Antar att inte vanliga hot wheels bilar fungerar.

• cosinus

Nä det är speciella hot wheels vattenbilar, de är inte gratis men inte helt hutlösa heller. Kommer faktiskt inte ihåg vad vi betalt för våra och några är nog köpta på rea men jag har inget minne av att jag förfasats över priset och jag är rätt snål :)

• Multignutten

Vår son kommer att få en stor låda med Lego, en ny ryggsäck och förmodligen mer Lego av morfar och farfar. Dessutom kommer han få kläder av farmor, hon ville så gärna köpa. :D
    Kanske får han något spel också om jag får tag på det han ville ha. 

• linas fina

Pyssel, dockor, spel, lego, böcker, filmer. Hmm nu står det still. Tycker det är så svårt själv, barnen har ju så mycket .

• HannaL

vi ska ut på jakt imorgon. Lutar på en barndator från Alga, han älskar å räkna å bokstäver å fanns även lite engelska som han gillar. Så hoppas det kan passa. Sen blir det kanske nån bil eller pyssel.

Här om dagen pratade han om att han önskade sig en baby, en gris, ett lamm å ett parisehjul ;) så får väll se vad tomten kommer me ;)

• FrökenAnka
    Miis75 skrev 2011-12-07 19:21:37 följande:
    Finns en jättefin riddarborg här som är bra till lite mindre barn. Min väninnas son har en som han är jätteglad för och den är hållbar i trä. 4 riddare ingår tror jag.

www.lillatrollet.se/index.php?route=product/p...
    Kanonfin. Men lite för dyr för vår ekonomi.
Svar på tråden Julklapp till 4-årig pojke?