Ni som har "stora" barn som sover dåligt!
Har ett barn på 3 år som i hela sitt liv sovit väldigt dåligt. Som bebis var det 20 minuter i taget som gällde dagtid och nattetid var det långa uppvak på timmar. Detta har sedan fortsatt och var som 2 åring vaken i 4 timmar i sträck varje natt. Testade allt från att han fick sova lång tid på dagen till ingen sömn alls dagtid. Det gjorde ingen större skillnad. Han har haft kortare perioder då han sov bättre, bland annat mellan han var ca 2 år och 2 år och 4 månader så sov han nästan alltid hela nätter, sedan vände det tillbaka igen.
Jag och hans pappa separerade i denna veva så det har säkert med det att göra också, dock har han som sagt alltid sovit dåligt.
Han har till stor del gjort att vi inte orkade vara tillsammans längre (mitt x mår inte bra) så nu står jag här mer eller mindre själv med hans dåliga sömn! Är ibland hos sin pappa men vågar då inte säga till honom utan ligger i stället vaken i sängen själv. Hos mig däremot vill han helst ha mitt sällskap. Han är ibland vaken i timmar i sträck, som mest 6 timmar! men oftast är han vaken 1-2 timmar i taget och somnar sedan om för att återigen vakna och vara vaken 1-2 timmar.
Som ni förstår har vi (jag) under dessa 3 år testat ALLT, verkligen ALLT! Vi har t o m utretts för matallergi och andra allergier ifall det skulle vara ett problem som gör att han inte sover.
Han sover inte alls dagtid fast han går 10-11 timmar på dagis varje dag! Han sover sedan i snitt 9 timmar per natt med flera uppvak. Jag kan i och för sig relatera det lite till när han varit hos sin pappa men det spelar egentligen ingen roll. Det som spelar roll är att jag snart kraschar in i väggen!
Någon som haft liknande problem som haft ganska stora barn som alltid sovit dåligt. Jag har testat omega-3 och sånt utan effekt också. Vad gör ni??? Har ni nåt förslag?? Hur orkar ni? ORKAR ni förresten??
Jag känner att jag snart inte gör det, i går somnade jag på jobbet...