Furstinna skrev 2011-12-07 10:58:32 följande:
När jag va yngre var det väldigt vanligt. Jag tycker det är att trampa över ordentligt. Vill min dotter raka sig så får hon göra det, inget jag kan styra eller ens har rätt att styra. Skulle hon däremot berätta för mig att hon börjat raka sig (varför hon nu skulle göra de?) för att det va frächare hade jagh upplyst henne om hårets funktion och förklarat att hon fått det om bakfoten men aldrig jag skulle ta upp det med henne. Den rätten anser inte jag att jag har och jag kan tycka det är nästan kränkande.
Jag kommer inte att tvinga henne till nått, men jag kan på inget sätt se att det skulle vara ett övertramp att prata med henne om det, precis som jag kommer att prata med henne om mens, sex, killar och allt annat för det anser jag är mitt jobb och jag önskar att min mamma hade pratat mer med mig om sånt (även om jag hade himlat med ögonen då) Jag skulle inte ta upp det om hon började när hon var 15-16, men jag vet inte kanske beror det på vilken ålder man själv är i eller var man bor, för i mina ögon är en 12-åring ett BARN.
Umm T skrev 2011-12-08 23:11:21 följande:
Kommer inte bry mig ett dugg om hon gör det eller inte. Det får vara upp till henne och hennes man när hon finner en i framtiden.
Ja jag kommer inte att bry mig ett dugg när hon är så gammal att hon är sexuellt aktiv, men det kommer hon INTE att vara vid 12 års ålder så länge jag finns med i bilden för då låser jag hellre in henne!