smöla skrev 2011-12-06 09:06:41 följande:
Nej smaken blir lika illa om du får tab.
När mina barn var små fanns det med jordgubbsmak. den blandade jag med glass gick jättebra då. Så ring doktorn och be om att få en sån med smak..
sen kan du ta den i en spruta, sen sprutar du in i munnen . Inte rätt bak utan i sidan.
Spruta funkar inte ..
syskonen skrev 2011-12-06 09:09:08 följande:
Om man jämför smaken mellan krossade tabletter och flytande kåvepenin så smakar det sistnämnda ljuvligt. De tillsätter smakämnen i de flytande som inte finns där i tabletterna. Pencellin smakar pärk av sin natur, det är ju ett mögel.
Man kommer till ett visst läge då man faktiskt måste tvinga barnen hur mycket det än svider i hjärtat. Långsiktigt finns det en lösning och det är att lära barnen svälja tabletter tex med hjälp av vitaminer.
Försökt tvinga men hon blev panikslagen, hyperventilerade och det tog en timme att lugna ner henne .. sen "hackade" hon med andan havla natten så nej, tvinga går inte alls.
viseversa skrev 2011-12-06 09:11:31 följande:
Fattar inte varför läkare envisas med att skriva ut skiten till barn. Ibland undrar jag om dom är dumma i huvudet(läkarna alltså)
Nu säger jag NEJ om någon föreslår skiten. DET GÅR INTE. Och jag tänker inte betala för något ungarna bara spottar ut. Jag kräver att få en annan antibiotika. Finns en som är vit i färgen och smakar jordgubb. Nu vet jag inte vad den heter men den har funkat bra på mina barn. kanske man måste behandla lite längre men det är det fan värt.
Ts ring och begär en annan antibiotika och vägra sen kåvepenin i fortsättningen.
Ja dem skulle ringa upp, sköterskan lät rätt envis med att jag skulle försöka igen men jag har inga fler trix att ta till!
Lindreas skrev 2011-12-06 09:11:35 följande:
Tabletter är lätt att krossa och blanda med sylt till exempel, det smakar inte alls särskilt illa. Be om att få tabletter i stället, eller orala droppar.
Droppar är uteslutet då hon inte ens öppnar munnen för nåt annat än välling eller yoghurt. Tabletter skulle kunna vara ett alternativ om det går att blanda, men jag tvivlar på det tyvärr .. Minsta lilla kåvepenin-smak och det är kört!
Jenniie skrev 2011-12-06 09:12:59 följande:
Ring till läkaren och säg att du inte får i henne någon. Det finns som sagt en annan slags medicin som smakar jordgubb och barnen brukar be om mer för att den smakar gott!
Jordgubb och banan låter bra .. Problemet nu är väl bara att vi försökt så mycket att inget flytande med sked går ner. Innan har hon tex gillat flytande Alvedon men nu går inte det heller, ger henne det som stolpiller ist.