• Skrutthöna

Biverkningar av trippelvaccinet?

Hej!

Denna fråga ställer jag till er som har barn som har fått sin trippelvaccination. Alltså, mässling, polio o röda hund. Hur har era barn reagerat på den?

Elias fick sin vaccination för exakt 2 veckor sen o har nu varit helt omöjlig i flera dagar. Han bara gnäller, inget är bra, han äter inget, men sover hyfsat. Inga röda prickar eller feber dock. Men började igår fundera om hans olustkänsla, som han tydligen känner, har att göra med trippelvaccinet?

• Svar på tråden Biverkningar av trippelvaccinet?
  • Kami74

Mina blev alltid gnälliga av de sprutor de fått...oftast med en släng av feber...men också mycket gnäll, brukar gå över efter några dagar. De äter när de blir hungriga och matlusten kommer tillbaka. Det är som när vi är riktigt förkylda och matlusten försvinner och vi har ont lite överallt.
    Hoppas det blir bättre snart.

• Millans hustru

vår flicak fick hög feber som sen blev till feberkramp, exakt en vecka efter sprutan. men vet ju inte SÄKERt att det var sprutan som gav det.

• atelli

Trippeln - var det den som gavs flera ggr? Isåfall mådde vår skrutt skitdåligt av dem, han fick feber i några dagar men det värsta var att han inte ville äta på flera veckor efteråt. BVC sa att det inte var pga vaccinet men det var likadant vid alla sprutor och det borde inte vara en slump tycker jag...

Den sprutan han fick vid 18 mån (typ påssjuka o sånt) reagerade han inte alls på!

Svar på tråden Biverkningar av trippelvaccinet?