• bubbla­n73
    Äldre 6 Dec 14:17
    63084 visningar
    47 svar
    47
    63084

    Gamla vackra flicknamn

    Jag har lite brist på fantasi. Min dotter på snart 4 år heter Ingrid, så namnen måste passa ihop med hennes. Vad finns det för gamla vackra namn till tjejen i magen?

  • Svar på tråden Gamla vackra flicknamn
  • Sindie
    Äldre 6 Dec 21:51
    #31

    Hihi, min farmor hette Ruth och hennes tvillingsyster heter Ingrid!


  • knisse
    Äldre 6 Dec 21:52
    #32

    Asta


    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Äldre 6 Dec 21:54
    #33

    Greta :)

  • Poojes­s
    Äldre 6 Dec 21:59
    #34

    Irma :)

  • Äldre 6 Dec 22:41
    #35

    Astrid, Elsa, Selma, Iris, Siri, Svea, Alma, Esther, Lina, Vera, Tyra, Annie, Maja, Alice, Stina, Hanna, Greta, Signe å det finns så många!

  • Äldre 6 Dec 22:51
    #36

    Siri, Ella och Alice är vackra namn, tycker jag.

  • Äldre 6 Dec 23:07
    #37

    Våran dotter heter Eira. Ovanligt lite äldre namn. Finns Eila, Elna. Elsy, Ester, Otilia, Astrid... :)

  • Äldre 6 Dec 23:20
    #38

    Ester och Edith är finaste

  • theea
    Äldre 6 Dec 23:27
    #39

    Disa, Greta, Emma, Lisa, Mary, Gertrud, Asta, My, Liv, Evy, Lise, Nelly

  • Äldre 6 Dec 23:31
    #40

    Maria Kerstin Britta är fint också, så synd att det rimmar.. Men jag funderar på det ändå. Kanske Britta-Maja.

  • Äldre 6 Dec 23:36
    #41

    Beata, Britta, Ester, Estrid, Greta, Hedda, Judit, Juliana, Karna, Kersti, Kerstin, Lucia, Magda, Marta, Märta, Naemi, Rakel, Signe, Tora ...

  • Äldre 6 Dec 23:36
    #42

    Min dotter heter Agnes Elin Stina, fina gamla namn allihop!

  • Äldre 7 Dec 17:36
    #43

    Hedda, Ethel, Esther, Signe, Matilda, Viola, Vega, Svea och Linnéa

  • Bollen
    Äldre 7 Dec 17:48
    #44

    Tekla är ju gammlt som gatan och det har ingen skrivit.. det är jättefint

  • Äldre 7 Dec 19:45
    #45

    Varning för "Britta"...lätt att mobba någon som heter Britta...."Fitta-Britta"
    Även om det är fel så är det ett faktum tyvärr! :(

  • tilda1­1
    Äldre 7 Dec 21:36
    #46

    Jag har en dotter som heter Ingrid, lillasyster heter Elsa. Startade en liknande tråd för ca ett år sedan tror jag. Kolla bakåt så kanske du får fler förslag om du inte redan har fastnat för något.

  • Äldre 8 Dec 17:02
    #47

    Oj, den här tråden är verkligen precis min stil på namn, har nästan alla namn som nämnts här på min long-list redan.. Ser fram emot att läsa fler förslag! Några ytterligare som jag har med på min lista, som jag inte sett här ännu (ursäkta om jag missat något.): Ada, Dagny, Eda, Edith, Lea och Majny.

Svar på tråden Gamla vackra flicknamn