Inlägg från: skånegås |Visa alla inlägg
  • skånegås

6 månader går ned i vikt.

Ammas eller ersättning?? Hur ofta? Nöjd? Gnällig? Ont i magen? Eksem? Hur sover hon?

• skånegås

Då skulle jag gissa på någon allergi. T.ex mot mjölk eller vete/havre/gluten. Har själv mjölkallergiska barn, men de har även reagerat då jag ammat, men för många barn börjar det inte förrän de börjar med vanlig mat.. Prova att ta bort gröten under en vecka eller två och amma oftare och bjud på kött och grönsaker i stället. Eller gå tillbaks till helamning. Var sedan uppmärksam på hur hon reagerar då du introducerar mat igen och VILKEN mat det är hon har svårt för...

Min son får ont i magen, kräks och matvägrar om han får i sig något han inte tål... De kan också gå upp dåligt i vikt eller tom gå ner i vikt...

Är hon väldigt hård i magen? Eller har svårt att bajsa? Kan både vara tecken på allergi eller att hon inte är redo för vanlig mat...

• skånegås
    Cikoria skrev 2011-12-06 21:30:36 följande:
    Hon får jätte hård mage och jätte problem med att bajsa. Hon kämpar kämpar men inget kommer.

Tyckte det verkade som om det hela tog fart när jag började ge gröt.
    Slutade ge henne och tog upp det med bvc

Hon sa att jag skulle fortsätta ge i små portioner då det står på gröten MIld, låg gluten halt.

Vad åt hon då hon blev förstoppad? Var det före gröten? tycker du ska vara medveten om att svårigheter med att bajsa är ett av symtomen man kan ha på allergi... Kolla in mjölkallergitråden här på fl. Där finns mycket erfarenhet och fakta...
Svar på tråden 6 månader går ned i vikt.