• Catbride

Barnmat utomlands?

På lördag åker vi utomlands med barnen! Sonen är snart 3år å dottern 8 månader. Att det INTE finns välling och barngröt har jag förstått, men nu säger min svärmor att det inte heller finns "burkmat" till småttingarna på deras "Supermarkets". Alltså typ: Hipp, Semper, Nestle osv som vi har här. Semper å Hipp är väl svenskt, men Nestle är väl mer internationellt?? Jag kommer inte ihåg hur det var när jag var i Spanien som Au-pair för 15år sedan. Nån som nyligen varit ute å rest som kan ge mig korrekt info?? Vi ska till Gran Canaria. (måste ladda med lite fler burkar i resväskan annars)

• Svar på tråden Barnmat utomlands?
  • Lena

Hipp är tyskt inte svenskt. Nestle är multinationellt.
    Det finns antagligen barnmatsburkar där men annars så kan du ge vanlig mat till stor del.

• Catbride

Tack Lena! Jo, vi tänker köra med vanlig mat så långt det går till lillan, men kan vara skönt att veta OM det finns utifall att det skulle behövas nån dag. Vi bor på hotell så vi kommer inte att ha möjlighet att laga egen mat till henne.

• evaoregon
    Catbride skrev 2011-12-06 21:56:22 följande:
    Tack Lena! Jo, vi tänker köra med vanlig mat så långt det går till lillan, men kan vara skönt att veta OM det finns utifall att det skulle behövas nån dag. Vi bor på hotell så vi kommer inte att ha möjlighet att laga egen mat till henne.
    Barnmatsburkar finns!  www.kanarieoarna.nu/kanarieforum/topic.asp
  • YokohamaNr2

Klart det finns men det är inte samma konsistens och smak som svenska. Jag tyckte de spanska barnmatsburkarna var mer 'bebis aktiga' i sin konsistens. Men är det frukpureer och sånt du är ute efter så hade de väldigt mkt av det. Ganska dyra är de dock

• zest

Bor i Spanien och det finns både gröt, barn mat på burk samt ersättning, tycker inte att det är dyrare än i Sverige, skulle t.ex vilja påstå att våtservetter och blöjor är billigare här. Bor dock på fastlandet, men gissar att det finns mercadona på kanarieöarna också, rekomederar deras blöjor för 9-15 kg kostar ca €5.40 och räcker en vecka :)

Hoppas att ni får en skön semester.

Svar på tråden Barnmat utomlands?