• star67

Att matcha kläder med min man till nyår.

jag har en mörk lila klänning och funderar på att ha svarta skor eller silver.

ifall om jag har silver vad ska han ha då??

mörklila skjorta med grå slips?
    grå skjorta med mörklila slips?

funderar på att han ha väst iställit för kostym! grå eller svart.

vad tycker ni?? eller om någon har ett annat tips??

undrar var kan man hitta en mörklila skjorta billigt och fint?? ifall om någon har ett tips??

• Svar på tråden Att matcha kläder med min man till nyår.
  • KattenKorven

Jag hade valt att inte matcha. Tycker det ser lite knepigt ut, som att man ska uppträda tillsammans när det är färgmatchat. Väst är snyggt.

Men du, vad vill han själv ha på sig? :)

• star67
    KattenKorven skrev 2011-12-06 22:05:45 följande:
    Jag hade valt att inte matcha. Tycker det ser lite knepigt ut, som att man ska uppträda tillsammans när det är färgmatchat. Väst är snyggt.

Men du, vad vill han själv ha på sig? :)
    det spelar ingen roll säger han, men frågade honom om han kan tänka sig och ha väst så sa han nej.
    men kanske om han prover ändrar sig han har inte haft väst förut.
     jag såg på hm en svart  och en grått lite tjockare men har inte bestämd mig vilken ska ta!!
  • Marre79

Min sambo köpte en mörklila figursydd skjorta på dressman. Den är jättesnygg. F.ö tycker jag att det är fint när man matchar varandra.

• star67
    Marre79 skrev 2011-12-08 18:21:48 följande:
    Min sambo köpte en mörklila figursydd skjorta på dressman. Den är jättesnygg. F.ö tycker jag att det är fint när man matchar varandra.
    Ja man gör inte det hela tiden, att man ha något special till nyår är inte så dumt tycker jag. vad kostade den??
  • ventilera mera

Lila skjorta är skitsnyggt, men jag skulle nog hellre matcha med slips... grå skjorta med lila slips är ju inte helt fel.

• star67
    ventilera mera skrev 2011-12-09 08:50:29 följande:
    Lila skjorta är skitsnyggt, men jag skulle nog hellre matcha med slips... grå skjorta med lila slips är ju inte helt fel.
    jag såg att han har redan en jätte fin slips i flera nyanser mörklila, ljuslila , grå, svart,vinröd. jag tycker att den skulle passa perfikt  eller en färget mörklila jag såg på dressman. han har inte haft något i lila så kanske dags då+ att jag har 30%rabatt på dressman på valfri vara. jag har redan köpt en grå skjorta och svart väst  från hm han få prova den och får se!
Svar på tråden Att matcha kläder med min man till nyår.