Inlägg från: lajos |Visa alla inlägg
  • lajos

Ångest för studielån!!!

Kommer att börja en utbildning i januari där det innebär att jag måste pendla typ 3 dagar i veckan 18 mil t/r per dag

För att få ekonomin att gå ihop då jag är ensamstående med min son så kommer jag att behöva ta alla lån o bidrag som går.

Men får lite ångest hur mycket lån jag kommer ha när jag är klar!

Kommer ta studielån, tilläggslån och merkostnadslån.

Utbildningen är 2 år.

Har läst ett år innan o då hade jag typ inget extra, bara lite extra merkostnadslån men det va typ 12000 på ett år.

Hur mycket blir det att betala om man som jag kommer att ha runt 320-340 000 i skuld sen!!!

Låter ju svinmycket juuu!!!

• Svar på tråden Ångest för studielån!!!
  • lajos

Enligt csn:s sida där jag va inne o kolla hur mycket jag skulle betala så skulle det bli typ 1300 i månaden i 25 år.... känns så dyrt!

Även om man inte ska tänka så när det gäller utbildning. Men som ensamstående tänker man ju steget före ändå :/

Och jag måste nog ta alla lån o bidrag som finns för att kunna leva ....

• lajos
    gavagai skrev 2011-12-08 08:00:53 följande:
    Jag har nog drygt 500.000 i lån, och mer lär det bli. Lånen kommer att öka snarare än minska med tiden också, tror jag, efter en snabb överslagsräkning. För mig är det definitivt värt det, eftersom jag inte studerar av ekonomiska skäl, utan för att jag tycker att det är så himla kul och utvecklande.

Försöker ju att inte tänka att det blir lån av det hela för jag vill verkligen läsa, Har iaf bestämt nu att ta alla lån till en början o sen kan jag förhoppningsvis jobba lite mer än vad jag börjar med att göra. Så att jag kan ta bort tilläggslån o jobba typ 2 dagar extra i månaden istället :)

Svar på tråden Ångest för studielån!!!