• Anonym (P-ring?)

P-ring... Nuvaring? för o nackdelar?

Som rubriken avslöjar. har fått Nuvaring utskrivet av barnmorskan för jag har så svårt o komma ihåg p-pillrena...

min syster hade nuvaring men tyckte det var jättedåligt av någon anledning..

vad tycker ni? för o nackdelar?

• Svar på tråden P-ring... Nuvaring? för o nackdelar?
  • Anonym

Jag hade nuvaring i ett år ungefär, inga problem.
    Ibland kunde man känna att den höll på att smyga sig ut, men då var det bara att trycka in igen :)
    En gång fastnade den på killens snopp! Det skrattade vi åt :)

• Anonym

Jag hade nuvaring och fick riktiga problem med slemhinnorna i underlivet. Det brände och sved vid beröring och luktade illa. Detta upphörde 2 veckor efter att jag slutat med skiten.

• Anonym (P-ring?)
    Haha fastande den på snoppen!? haha gud vad roligt!!  men har hört att man kan ta ut ringen under sexet? min karl har ganska stor så tror ringen skulle vara i vägen om den var kvar därinne
  • Emmalinnéa

jag tycker p-ringen vart de bästa preventivmedel jag haft , det ända var att jag ökade lite i flytningar  men det var inte så farligt alls.
    p-ring och p-plåster är det ända preventivmedlen jag inte fått några direkt märkbara biverkningar av, jag kan inte ha något annat med hormoner i för då blir jag å kroppen kokko... ^^

Ringen kan man ta ut en stund när man ska ha sex så den inte råkar fastna på snoppen ;) 

• Anonym (P-ring?)
    Emmalinnéa skrev 2011-12-07 13:39:14 följande:
    jag tycker p-ringen vart de bästa preventivmedel jag haft , det ända var att jag ökade lite i flytningar  men det var inte så farligt alls.
    p-ring och p-plåster är det ända preventivmedlen jag inte fått några direkt märkbara biverkningar av, jag kan inte ha något annat med hormoner i för då blir jag å kroppen kokko... ^^

Ringen kan man ta ut en stund när man ska ha sex så den inte råkar fastna på snoppen ;) 
    Haha, gud vad jag har skrattat om det där med snoppen! haha! känner mig lite larvig idag, (sov dåligt inatt) haha!

men vart lägger man ringen om man tar ut den då? bara på nattduksbordet eller?
  • Anonym (P-ring?)
    Emmalinnéa skrev 2011-12-07 13:45:49 följande:
    lägg den på ett papper å skölj av den innan du stoppar opp den igen ;P
    Ska bli!

hur är det i början när man börjar med ringen då? risk för mycket mellanblödningar osv?
    funkar detta med sms-påminnelsen bra?
  • Emmalinnéa
    Anonym (P-ring?) skrev 2011-12-07 13:49:35 följande:
    Ska bli!

hur är det i början när man börjar med ringen då? risk för mycket mellanblödningar osv?
    funkar detta med sms-påminnelsen bra?
    jag hade inga direkt blödningsrubbningar alls faktiskt (har fått det med alla andra medel jag provat)men det är väl möjligt att kroppen kan få det men det brukar ge sig efter de tre första månaderna med hormonerna. Sms på.- funkade kanon bra :)
  • Anonym

jag fick massa blodproppar av den, har haft andra prev.medel förut och inga besvär alls. men nu får jag inget alls och det behövs inte heller. klarar mig utan prev.medel.

• Anonym (P-ring?)
    Anonym skrev 2011-12-07 13:56:32 följande:
    jag fick massa blodproppar av den, har haft andra prev.medel förut och inga besvär alls. men nu får jag inget alls och det behövs inte heller. klarar mig utan prev.medel.
    OJ då, inget kul med blodproppar! min mamma får ofta i händerna o så. men tydligen bara ytliga..

klarar du dig utan?
Svar på tråden P-ring... Nuvaring? för o nackdelar?