• Bambi07

Du har sönder något i en affär..

Tänk dig att du är i en affär. Du har kanske vinterjackan på dig eller handväskan över axeln. Du vänder dig om och råkar knuffa till en vas som faller i golvet och går sönder. Vasen stod på ett helt vanligt varubord där varor brukar stå.

Betalar du för varan?

PS: Anta att den inte kostar flera tusenlappar, men kanske någon hundralapp så det inte är kul att slänga iväg pengar i onödan, men ändå inte så att din ekonomi går under för det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du har sönder något i en affär..
  • Rosie Jay

Jag letar upp någon som arbetar där och talar om för den personen vad som hänt och hur vi ska göra.
    Jag betalar om det krävs men påpekar att dem ska placera varorna på ett bättre sätt.

Man ska ju inte ha sönder varor för flera hundra bara för att man går klädd i jacka Förvånad 

Mamma, Singel och Sambo
  • Bambi07
    Rosie Jay skrev 2011-12-07 21:00:41 följande:
    Jag letar upp någon som arbetar där och talar om för den personen vad som hänt och hur vi ska göra.
    Jag betalar om det krävs men påpekar att dem ska placera varorna på ett bättre sätt.

Man ska ju inte ha sönder varor för flera hundra bara för att man går klädd i jacka Förvånad 
    Nej, visserligen inte. Men om man är inne i en affär där de säljer massvis av glassaker kanske man tar av sig jackan, alternativt rör sig försiktigare :)
  • MajaVira

Samma här!

Om jag minns rätt har tex Åhléns en policy om att kunden inte behöver betala, naturligtvis under förutsättning att det var en olycka och att man inte med vilje förstört något.
  • Elli47

Jag råkade faktiskt putta ner någon ljuslykta på Indiska en gång och blev helt förskräckt och erbjöd mig förstås att betala men det behövdes inte alls. Det var ingen speciellt dyr lykta, minns inte priset men max 50 kr.

• Miss Cee

Måste säga att jag blev väldigt förvånad av svaren här.

Självklart betalar jag varan. Även om det är en olyckshändelse så är det jag som inte sett mig för.

• cloudberry79

Precis så gör jag också, uppmärksammar personalen och är beredd att betala om så krävs. Hade den kostat otroligt mycket pengar hade jag kontaktat mitt försäkringsbolag och kollat om det täcks av vår allriskförsäkring.
    If you love me - please don't feed me!
  • liv10

men affären ska väl ha en försäkring som täcker det om jag inte minns fel?
    det sa då min vän som har butik, att om saker går sönder så täcker försäkringen. vet inte exakt hur det funkar men....?

• Kameliadamen

Jag erbjuder mig att betala och låter affären avgöra om jag ska betala eller inte.

• Agnescecila

Jag har jobbat i affär och när en kund hade sönder något krävde vi inte ersättning om det inte var med vilje.

• Stårschan
    Kameliadamen skrev 2011-12-07 22:37:14 följande:
    Jag erbjuder mig att betala och låter affären avgöra om jag ska betala eller inte.
    Så gör jag också.
    På korståg för bondförnuftets bevarande!
Svar på tråden Du har sönder något i en affär..