såå ont i ryggen, Gallstensinflammation?
Fick barn för ca 3 ån sen ovh när bebisen var 7 veckor åkte jag in på akuten för jag fick så ont i ryggen och magen, dom trodde genast galla men jag svarade inte på voltaren och diklofenak sprutor så dom antog magsår.
Dagen efter fick jag ett nytt anfall och åkte in på akuten igen, de kändes som ja skulle dö.
Hade då hög feber och fick ambulans till närmaste lasarett (10 mil).
Där låg jag inne i ca en vecka fastande med antibiotika dropp. Hade efter själva anfallet inte så jätteont i ryggen men när jag kommit hem så kom ryggsmärtan igen.
Tog ungefär 3 dagar efter jag börjat få ont så åkte jag in igen med ett nytt anfall med akuta smärtor rygg + mage och ny inflammation, nu var även bukspottkörteln inflammerad. Låg inne på lasarettet i nästan en vecka igen och fick rådet att äta mest flyande under några dagar å senare övergå till mild mat.
Fick lika ont i ryggen dagen jag skulle hem och har nu haft så ont i 2 veckor.
Är det nån som varit med om liknande?
Äter kokt mat och lite bröd, pasta, ris sen har det varit mycket flytande som fil, nyponsoppa etc.
Fick med mig diklofenak stolpiller och några spasmofen vid svår smärta.
Första dagarna hemma efter andra omgången hade jag så ont att jag var tvungen att ta spasmofen.
Diklofenak har inte gett någon verkan och har nu slått ut min mage så jag har svår magkatarr och kan inte ta dom mer.
Min fråga är om det verkligen är gallan som gör att jag har så ont i ryggen.
Det gör ont både mitten av ryggen plus axlar, skulderblad. Mest på höger sida men också mot vänster.
Det gör mer ont vid vissa rörelser och liksom känns som ett "håll".
Har varit till en "kotknäckare" och tagit ut låsningar för en vecka sen å det blev lite bättre men har nu lika ont igen.
Ska operera bort gallblåsan i början på januari men är hela tiden rädd för ett nytt anfall och så less på att inte kunna äta eller fungera i vardagen. :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-08 10:06
Kan tillägga att mina prover visar att inflammationen har lagt sig. Men är det efterkänningar eller är jag bara extremt känslig mot all mat? Sen var det såklart gallstensanfall jag hade båda gångerna.