Ritalin & gravid v.5
Hej!
Jag har nyligen fått reda på att jag är gravid (v.4-5 enligt digitalt test). Det är ingenting planerat, men både jag och min partner är överlyckliga och tänker självklart behålla. 
Problemet är att jag har ADHD och äter sen några år tillbaka 60 mg ritalin/dag (40 mg morgon + 20 mg till lunch). Utöver Rtalin äter jag Sertralin 200 mg och p-piller (var som sagt inte en planerad graviditet). När jag fick reda på att jag var gravid så tvärslutade jag med alla mina mediciner- vilket har resulterat i att jag har stark ångest, sover och gråter.
Situationen är som sagt väldigt väldigt jobbig och jag undrar därför om det finns någon här inne som har ätit ritalin under sin graviditet? Skulle jag kunna äta 20 mg ritalin under några veckor till för kunna vänja av min kropp successivt och slippa dessa starka biverkningar UTAN att det skadar barnet? Är det någon här som har ätit en låg dos Ritalin under graviditeten?
Tacksam för svar! 
Men är rädd för skador och ville därför höra om det är farligt om jag tar? Barnet kommer i första hand, även om det är jobbigt just nu.