• Maskelina

När köpa barnvagn?

När ungefär är det bra att börja titta på barnvagn? Krabaten väntas komma 1 aug. Antar att även detta med barnvagnar är en smärre djungel, även om jag nog vet ungefär vad jag vill ha. Är det långa leveranstider å så?

• Svar på tråden När köpa barnvagn?
  • missteddy

titta gjorde vi första gången när jag var i vecka 7 när jag var i vecka 19 så beställde vi den hämtar den om ca tre veckor

• Maskelina

Kan man få den så snabbt?! Trodde det tog månader! Vad bra!

• Dramaonline

Precis när man vill!

Det är egentligen inte så viktigt att det finns en vagn precis i början... (inte så viktigt som bilbarnstol eller nånstans att byta blöjor i alla fall).
    De är ganska lätta att bära i början nämligen!

Men det kan vara upp till åtta veckors leveranstid på vissa. Och andra kan man få med sig direkt.

Man kan också på vissa ställen beställa vagnen och lagra den på plats i affären så att man kan hämta ut den när bäbisen kommit, (och skulle det hända nåt med barnet under tiden går köpet tillbaka)

• Jonna84

Dumma som vi var så tänkte vi aldrig på att det kunde vara lång leveranstid på vagnarna, så det var tur att nån påpekade detta för mig...så vi köpte vagnen när jag var i v. 25 ungefär och så kom den nån vecka innan jag födde, (födde på bf-dagen) Det var ca 12 veckors leveranstid!

• missteddy

vi kunde få ta den i vecka 19 för de hade vagnen hemma men vi har inte så mycket plats hemma så vi väntar till vecka 36 innan vi hämtar den

• MayaS

E väl aldrig fel att börja titta o klämma oavsett vilken vecka man är i... då heinner man juh verkligen att bestämma sig... både vilken prisklass den ska ligga i och vilken vagn man till slut vill ha.

Det finns juh en uppsjö av vagnar så det finns så otroligt mycket information att gå igenom... så att vara ute i "god" tid är nog inte ehlt fel..

• Maskelina

Vad är det viktigaste att tänka på? Känner mig lite borta på detta än så länge....
    Är det stor skillnad på olika märken? Har ju hört att Brio och Emmaljunga ska va bra....
    Är det något som är viktigare än annat?

• mystery woman

vi gjorde det kanska sent . nu med barn nr två så hämtade vi vagnen i tisdags.. V 32

• Dramaonline

En tanke kan vara om man vill ha en liggvagn, eller en kombivagn.

En annan tanke om man tror kan kommer använda den på grusvägar (luftfyllda däck)

Eller där det är trångt, (liten, kanske trehjulig). Kolla så den går in i bilen om ni har bil.

• MayaS

Maskelina:

Det är juh egentligen omöjligt för andra att svara på.... alla har juh sina olika kriterier på en vagn... för min del har priset en oerhörd betydlese medans för andra spelar det ingen roll...

De frågorna du ska ställa dig själv är iaf:

Vad ska jag använda vagnen till?
    Hur bor vi? Lägenhet eller villa, hiss eller trappor eller rent av inget alls...
    Transporter? Kör ni bil eller åker ni kollektivt... vitigt att vagnen får plats...
    Pris? vad får den kosta..
    Bor ni i en stad eller på landet?
    Ska den köras i skog o mark eller nästan enbart på slät asfalt..
    tre-hjuling eller 4-hjuling?
    Kombi eller duo vagn?

finns säker flera aspekter att fundera på med här var iaf några....

• Maskelina

Tack så mkt för alla inlägg! Det sätter fart på tankeverksamheten. Längtar efter att börja kolla
    Som sagt..... lika bra att inte vänta för länge!

• anna 1983

hej hej
    jag har faktiskt varit och hämtat min vagn idag och jag är bara i v. 22, det där måste man nog känna helt själv, kan ju vara skönt att spridda ut utgifterna lite :) eller?

många många butiker har rea just nu eftersom 05 utågr, den jag köpte var emmaljunga och kostade bara 4500:- i vanliga fall går den på 7000:- så varför vänta då liksom :)

Svar på tråden När köpa barnvagn?