Vinterkläder till 1,5-åring - overall, skor, vantar, ull?
Min dotter är 1,5 och jag funderar fortfarande på vad hon ska ha på sig ute i vinter. Hon har en överdragsoverall som är riktigt bra så jag funderar på om det räcker med att köpa något att ha under den?
Vi bor norr om sthlm, lantligt och har häst och hund. Vill kunna ta med dottern till stallet i alla väder och hon ska helst kunna röra sig i kläderna men inte heller frysa om hon sitter still i vagnen - har ingen åkpåse men kan införskaffa det (vilken isf?) eller en filt.
Jag funderar på om man kan köpa en ulltröja och ett par ullbyxor att ha ovanpå hennes kläder, men under överdragsoverallen. Räcker det? Är det varmt nog? Vart hittar jag ullytterkläder till bra pris? Jag vill inte behöva krängla med underställ för då måste jag ju byta om på henne så fort vi går ut. Vill antingen ha en varm overall, eller varma ullkläder som man kan dra över dom vanliga kläderna. Ull känns som det varmaste alternativet?
Hon är också svår att få på vantar - tips på några bra vantar som brukar funka för klaustrofobiska barn? ;)
Och skor... vilka skor är varmast?