Varför blir mammor så bitchiga
Hejsan
Jag undrar mest om någon vet varför mammor ofta ändrar personlighet när dom får barn? Visst, jag kan köpa att det är en omvälvande sak som händer men min samo har inte varit sig lik sedan det skaffades "battingar". Förut så hade hon ett sätt att beröra en som gjorde en lycklig nästa var dag. Har följde gärna med på krogen och tog både ett och två glas, käkade, dansade, skrattade och hade allmänt roligt. Träffade både hennes och mina vänner med glädje, piffade till sig själv och gjorde det mesta för oss. Efter så verkar hon bara allmänt trött, irriterad, grinig på både mig och barnen. Jag finns ju inte på värdskartan om man inte riktigt talar med henne om det. Då blir det bättre i en vecka eller två och sedan är det samma sak igen. Talar man med henne om det så blir det försvarsställning och allt är mitt fel? "Visst, jag kan ha en del av det hela men vafan? Man e ju två eller"? När det gäller den "intima tillvaron" så är man ju helt rökt. Skulle det mot förmodan bli något så är det ju planerat i henne kalender sedan lååångt tillbaka och ingen spontanitet alls. "Do it and were done" ungefär........ Nu har hon sett till att vi är gravida igen med vårt 2:a och jag älskar mitt första barn och tycker det var bra med henne. Jag blev glad när jag fick reda på nummer 2 också men jag är väldigt orolig över vår situation.
Någon som har hanterat ett liknande scenario och vad gör man??