Inlägg från: LillaFlisa |Visa alla inlägg
  • LillaFlisa

    bildtråd för oss med bf juni-12

    Här kommer lite magbilder! Den första tog jag i vecka 12, då hade jag inget.. och så plötsligt sa det ploff och så nu i vecka 14 syns det ju! Tagit bilderna på morgonen när jag vaknat, på kvällarna är jag mer svullen och då ser jag större ut än vad jag "egentligen är".. 



  • LillaFlisa
    honduvet skrev 2011-12-13 14:44:20 följande:
    Ååh vilken fin mage du har! Jag har ju tyvärr lite mage sen innan, alltså, ingen platt mage, men inte fläskig heller, hahha. Men nu ser den dock bara fläskig ut för att den under ser ut som din ungefär i storlek och så med lite fläsk på :D haha så vågar inte visa magen för er än ^^
    Tack, dock är den bara sådär platt och liten om morgnarna... sedan i takt med att jag stoppar i mig mat så jäser den upp sig ganska många storlekar ;) Högt upp liksom så magen ser inte alls fin ut, då är bara hela magen stor och pluffsig. Undrar hur länge man ska vara så uppsvälld? Minns inte det alls från förra graviditeten... 

    Jooo, visa en bild du! :) Det är säkert bara du själv som ser det "fläskiga". 
  • LillaFlisa
    honduvet skrev 2011-12-13 20:22:45 följande:
    Hehe, ja kvällarna är fruktansvärda verkligen! Jag kan inte sitta i soffan, med benen böjda och fötterna på bordet längre för då kan jag inte andas! Haha. På kvällarna alltså... hehe. Men jag är riktigt anfådd också och får ibland världens värmebölja! Fler??

    Jaså det är din andra graviditet? Då är du ju ganska liten ändå, till skillnad från andra flerbarnsmammors gravidmagar...eller? :)

    Hehe jaa....kaaanske då (a) vi får se om kanske några dagar, haha!
    Ja det är min andra graviditet. Jag har bakåtlutad livmoder så därför kommer magen lite senare.. men tro mig, den blir snabbt bautastor sedan ;) Jag väntar på den där explosionen som kommer när som när magen bara börjar växa hur snabbt som helst. Jag gissar att jag blir större nu andra graviditeten, men blev det inte tidigare än sist som jag trodde. Men det beror nog som sagt på lutningen av livmodern. 

     
  • LillaFlisa

    Vad kan detta ha varit??? 

    Imorse när jag vaknade kände jag att magen stod ut jättemycket på vänster sida, och det var alldeles stenhårt. Normalt brukar jag vara platt fortfarande när jag ligger såhär.. jag kände och tryckte och försökte förstå vad det var, men det var bara hårt och så stort som syns på bilden nedan. (Det kändes ungefär som när förra bebisen var färdigbakad och putade ut sin rumpa i magen, hihi) Reste mig upp (efter att jag tagit kortet) och så la jag mig ner igen och då var det borta?! Bara mjukt över hela magen igen...   Några tips? Vad det kan ha varit?

    Bild: (inte så bra jag vet, men jag hoppas det syns hur konstigt det såg ut helt plötsligt).



     
  • LillaFlisa
    Moa Li skrev 2011-12-15 18:28:59 följande:
    Lillflisa: Uh, vad konstigt. Jag har märkt att livmodern kan flytta runt lite. Ibland är den långt fram eller långt upp, ibland känner jag den knappt. Kan kan den flytta runt så mycket?
    Ja det var jättekonstigt. Jag tror inte det kan vara möjligt att det var livmodern. Är i vecka 15 så den borde inte kunna vara så högt/stor? Min gissning är att det var gaser på nåt sätt? Men det var så stort och hårt... så jag vet inte riktigt. Hehe.. 

     
  • LillaFlisa
    Moa Li skrev 2011-12-16 17:34:33 följande:
    Lillflisa: Jag är i v.15 också och kan känna livmodern tydligt. Ibland är den högt och långt fram,  nästan uppe vid naveln och ibland lågt, nästan nere i beckenet. Påmorgonen (eller efter orgasm) är livmodern stenhård. 90% säker på att det är livmodern.

    Skulle ju vara spännande att få svar. Kan du inte maila bilden till en barnmorska. Jag blir nyfiken. Kroppen är bra spännande.

    Kram Moa Li
    Tack för informationen! Ska komma ihåg att ligga kvar och klämma på magen lite imorgon bitti för att lokalisera livmodern och hårdheten. Och se om detta händer igen eller något liknande :)

     
  • LillaFlisa

    Livmodern var faktiskt stenhård precis när jag vaknade imorse. Hårdnadsmässigt kändes det precis som det på bilden, fast nu på sin "rätta" plats..  jämt fördelat över nedre magen, nästan uppe vid naveln nådde den. Men inte kan väl livmodern bara hamna snett sådär? Måste varit nåt annat..

  • LillaFlisa

    Tillbaka från jul-firandet nu och kul att titta igenom de nya bilderna som kommit in. Själv tycker jag att min mage blivit lite större nu senaste veckorna! Är nu i vecka 17 (16+3). Och magen ser ut såhär om morgnarna: (på kvällen är den mycket mer uppsvälld och jag ser jättestor ut. Ska försöka komma ihåg och ta en sådan bild också.. det är ju kväll nu så jag kanske borde passa på direkt.. haha)



     
  • LillaFlisa

    Okej här kommer den hemska sanningen! 

    Bilden överst är tagen på morgonen.. och bilden under är tagen på kvällen (båda v17). Skillnaden är jättestor på mig beroende på om det är morgon eller kväll. Fler som blir så himla uppsvällda? Så bara pyser det bort på natten och jag vaknar nästan smal igen och sen bara sväller det upp igen... :(


  • LillaFlisa

    Min är nästan uppe vid naveln på morgnarna, eller strax under.. och stenhård (om jag ligger på rygg.. vänder jag mig på sidan mjuknar den direkt). Vet inte riktigt varför den är så hård, sammandragningar när jag vaknar och ligger i ryggläge eller? hehe. Hade så sist också. Mysigt att vakna och känna den så tydligt tycker jag :) Det blir verkligt då liksom. 

    Och jag la ut en bild här tidigare och frågade vad det kunde vara med min mage en morgon då det var stenhårt och stor bula på magen.. det måste varit livmodern för precis så är det varje morgon nu. Jag var bara förvånad att den så tidigt var så högt upp, men det var den antagligen! 

Svar på tråden bildtråd för oss med bf juni-12