• Cloudberry

Skulle din dotter få använda denna klänning?

Frågan är ställd till dig som gillar genus.

Ponera att din dotter när hon är 7 år verkligen vill ha denna på alla kalas och alltid när hon vill vara extra fin, skulle du köpa den till henne? 

Klänning  Rosa

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle din dotter få använda denna klänning?
  • 120126 A

Självklart!

genus handlar inte om att neka barn saker som är könsstereotypa..  

• SilverEmma

Om hon verkligen vill så...ja. Men jag hade mått konstant illa för den var verkligen fruktansvärt ful. Sen hade den nog "råkat" gå sönder i tvätten efter första användningen.

• Cloudberry
    120126 A skrev 2011-12-09 13:12:40 följande:
    Självklart!

genus handlar inte om att neka barn saker som är könsstereotypa..  
    Jag vet men många genusförespråkare skulle aldrig kunna köpa en sådan här klänning. Eller acceptera att dottern eller pojken enbart vill använda könsstereotypiska kläder.
  • LadyLi

Mina barns önskemål går jag efter så självklart. Hon får ha på sig precis vad hon vill!! 

• Vissla

Jag är ingen genus förälder men aldrig att mitt barn skulle få gå ut i nåt så gräsligt.
    Utklädningskläder har man hemma eller på maskerad, inte på kalas Kräks

• Margarit

Ja. Jag tycker inte om den själv, men skulle inte neka henne den om hon vill ha den. Många små flickor går igenom prinsessfasen vare sig man uppmuntrar den hemma eller inte.

(Jag har dock ingen dotter, utan snart två söner)

• SilverEmma

Sisasiam - Den var faktiskt bra. Hävda att det är ett utklädningsplagg och att bara har det när man ska klä ut sig.

• jebba

Ja! Nu var den visserligen fruktansvärt ful men om hon vill ha den på sig så absolut. Ena sonen har föresten gått till dagis i en nästan identisk klänning en gång

• Vissla
    SilverEmma skrev 2011-12-09 13:22:29 följande:
    Sisasiam - Den var faktiskt bra. Hävda att det är ett utklädningsplagg och att bara har det när man ska klä ut sig.
    Min 5 åring har en drös med liknande klänningar som hon inte får gå ut med, så utklädningskläder ursäkten funkar här iaf
Svar på tråden Skulle din dotter få använda denna klänning?