Inlägg från: Anonym (blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Anonym (blä)
    MajaVira skrev 2011-12-09 13:40:55 följande:
    Jag äter aldrig i sängen, men varför måste man duscha innan man går och lägger sig?! Jag duschar hellre på morgonen, inte blir min säng äcklig för det inte.
    Men om man inte duschar innan man går och lägger sig så blir ju sängen smutsig, om man ex har jobbat hela dagen, man svettas ju hela tiden även om det inte känns. Man kanske har hårspray i håret eller någon parfym. Det ligger man ju och gnuggar in i sängen när man sover.
  • Anonym (blä)
    SilverEmma skrev 2011-12-09 13:41:33 följande:
    Jag är en stor flicka och kan äta utan att kladda ner allt runtom mig.
    Jo men det beror väl på vad man äter. Äter du ex knäckebröd utan att lämna en smula efter dig? Eller ex chips. 
  • Anonym (blä)
    SilverEmma skrev 2011-12-09 13:46:37 följande:
    Jag är expert på att äta, det har jag gjort hela livet. (och mycket av det) så ja, jag kan äta både chips och knäcke utan att smula.
    Det tror jag inte på ;)
  • Anonym (blä)
    litenlitenliten skrev 2011-12-09 13:49:30 följande:
    Men du tvättar väl dina sängkläder?
    Ja men det är väl klart, jag byter en gång i veckan ungefär. 
  • Anonym (blä)
    SilverEmma skrev 2011-12-09 13:50:27 följande:
    Det är faktiskt sant. Och inte speciellt svårt.
    Okej. Du kanske kan äta allt utan att smula. Men jag förstår ändå inte vitsen av att äta i sängen? 
  • Anonym (blä)
    litenlitenliten skrev 2011-12-09 13:54:30 följande:
    Det gör många andra också, så sängen hinner ju inte bli särskilt skitig. Ang. svett så svettas man väldigt mkt just under natten. Så svett kommer det ändå i sängen.
    Ja man svettas mycket när man sover men om man är smutsig när man lägger sig så svettas man ju av smutsen i sängen.
  • Anonym (blä)
    Anonym (chips) skrev 2011-12-09 13:58:56 följande:
    TS, du har ju problem. Det är normalt att äta i sängen - brukar äta middag i sängen ibland när inte barnen är hemma.

Duscha gör man ju på måndag innan man går till jobbet. Det räcker väl? Och kanske på fredag om man ska ut på krogen...
    Ja du ligger väg där med dina pommes på magen och gluffsar och fiser. Om jag är onormalt renlig är du onormalt äcklig istället. ;)
  • Anonym (blä)
    litenlitenliten skrev 2011-12-09 14:00:06 följande:
    Så du menar att man svettas pga smuts?
    Haha, nej jag menar att om man är smutsig när man läggersig så svettas man ju av smutsen i sängen.
  • Anonym (blä)
    Modesty Blaise skrev 2011-12-09 14:02:32 följande:
    Du fiser också i sängen, det gör alla. 
    Ja men jag äter inte samtidigt:)
  • Anonym (blä)
    Pianja skrev 2011-12-09 14:35:26 följande:
    Är smuts verkligen det farligaste som finns? Är våra kroppar så snuskiga att ingenting som faktiskt påminner oss om att vi är levande, mänskliga varelser kan få finnas? Att människosläktet har överlevt är i så fall en gåta.
    Nej, inte farligt bara äckligt och obehagligt.
  • Anonym (blä)
    SweeneyTodd skrev 2011-12-09 14:45:51 följande:
    Gud vad löjlig du låter. Dem flesta går inte och dushar varje gång de lägger sig, de flesta gör det på morgonen. Låter som att du har en ohälsosam fobisk bakterädsla.
    Nej jag är inte rädd för bakterier. Jag gillar inte känslan av att vara smutsig eller att sova i en smutsig säng. 
  • Anonym (blä)
    Anonym (Hualigen!) skrev 2011-12-09 14:53:21 följande:
    Ojojoj......... Hur äcklig är inte jag och min sambo då? Vi har.......... (Hör och häpna) Katterna i sängen! Utekatter dessutom!
    Duschar på morgonen och ibland på kvällen om vi tränat eller varit ute och jobbat/lekt så man blivit extra skitig. Byter sängkläder en gång i veckan, men fatta vad äckligt det måste vara ändå trots att vi inte äter i sängen Skål 
    Ja faktiskt. Tänk på allt bajs katterna har på tassarna. Eller likrester. Det är nog värre än att äta i sängen.
  • Anonym (blä)
    Anonym (Miljön) skrev 2011-12-09 18:26:06 följande:
    Tänk lite på miljön, lite smuts skadar inte!
    Hur kan det vara sämre för miljön att duscha innan man går och lägger sig istället för på morgonen? Eller att inte äta i sängen?
  • Anonym (blä)
    Anonym (Hualigen!) skrev 2011-12-09 19:06:48 följande:
    Men TS jag saknar fortfarande svar om varför katterna har LIKrester på tassarna? Mig veterligen så har vi ingen kyrkogård nära där jag bor......
    Många utekatter jagar väl bla möss och fåglar som de biter ihjäl. 
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..