Inlägg från: Black roses |Visa alla inlägg
  • Black roses

Att sova i en smutsig säng..

Jag ar val lite pedant da, det baddas rent senast var 7de dag, jag tvattar sjalvaste kuddarna och tacken samt madrassskydd med jamna mellanrum, minst 4 ggr/ar.. Anda tillats den dar udda chipspasen/godispasen eller nattmackan i sangen.. Bade for mig och maken samt barnen.. HATAR smulor i sangen sa vi fixar det genom att nar man ater sa ar man inte nerbaddad... Maken har lite extra forman, for det ar inte alltid sa enkelt for honom att kliva ur sangen och ga ner for trappen till vardagsrummet for att sitta i soffan nar han ater.. (Parapleg, rullstolsburen.. ) Hellre att jag baddar rent en gang extra, an att tvinga honom springa i trappen om jag uttrycker mig sa..

• Black roses
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 00:40:02 följande:
    vad är parapleg?
    Kort och gott forlamad fran midjan och nerat efter en olycka som krossade en kota i nedre delan av ryggen... (Para= 2, pleg,= paralysering) Tetrapleg ar en hogre skada, da star tetra for 4, pleg for paralysering..
  • Black roses
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 00:53:01 följande:
    Visste ni om att när det luktar "svett" så är det, mycket förenklat, små små små djur som sitter på din kropp och fiser och det är det som luktar. Så nu vet ni det med
    Skrattar.. Niiice
  • Black roses
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 01:01:29 följande:
    Livet är orättvist :(
    Sa kan det verka for en utomstaende, men har man overlevt ett fall pa 9 meter, sa ar man jakligt glad att vara vid liv.. Och bara for att ryggen skadades, sa betyder inte det att man maste kasta in handduken, man far bara omprioritera sitt liv, anpassa sig, for egentligen finns det inget min man inte kan gora, forutsatt att han far lite tid och sjalv verkligen vill.. Sommaren innan vi lamnade Sverige var han tillbaka i en vanligt gokart och korde, han var 2 sec fran banrekordet efter 3 varv.. (Han brukade ha rekordet pa den banan..)
    Enda som verkligen stallt till det ar en smartproblematik som svensk sjukvard tyvarr inte klarade av...
  • Black roses
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 11:37:27 följande:

Hej igen

Okej, ja jag förstår. Själv så mår jag inte alltid så bra och många gånger önskar att jag inte vore finnas längre. Kanske beroende på att jag inte har något alls (mer än en fungerande kropp fysiskt). Men jag avundas dem som har dessa krafterna att repa sig, att kunna hålla modet uppe, att faktiskt lyckas, trots det som skett.

Nu vet jag inte, kanske ni hade barn innan det hände, det är ju en anledning att inte ge upp, sedan så hade han troligen dig också, som peppa och stöttade, vilket jag tror är en stor förutsättning för att lyckas överhuvudtaget här i livet.

Du skriver att det enda som ställt till det, är en "smartproblematik som svensk sjukvård inte klarade av", vad menade du med det??

Sköt om dig

Nej vi traffades efter, och barn kom efter.. Sa han satt val i positionen att han inte trodde nagon skulle vilja ha honom heller.. Smartproblematiken ar en ratt lang historia.. Men tyvarr sa klarade inte svensk sjukvard av att reda upp det, vilket de gjorde har dar vi bor nu.. Smartproblematiken beror pa att vissa funktioner aterkommer, och det forsta du far tillbaka ar smarta...
  • Black roses
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 12:30:19 följande:

Ja givetvis "SMÄRT problematik", jag fattade inte först att det var ett "ä" som skulle stå där, förstod du inte kunde skriva å ä ö, men tänkte det kunde finnas något som hette smart problematik:)

Är du också i rulle eller? Starkt av er iaf

Sorry jag tankte inte pa att forklara det med avsaknaden pa de svenska bokstaverna.. Nej da, jag har min fulla funktion kvar, jag sitter inte i rulle..
  • Black roses
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 16:47:05 följande:
    Fint av dig att ge en människa en chans, trots att den inte har alla förmåner i livet, skulle finnas fler som du, då kanske även jag skulle bli glad, lycklig och lyckas:)
    Jag har aldrig sett min make som handikappad, jag sag till hans inre och yttre kvaliteter, och han har ett hjarta av guld... Han ar min sjalsfrande och han gor mig hel..
    Det finns hopp for oss alla..
  • Black roses

Nej.. Hundarna kommer bara inte upp i varan sang.. Har de loppor, loss eller fastingar far jag nippran totalt, for det ar mig de biter de sma asen!!! Sa mina hundar ar uppvuxna med att sova i sina baddar, for da slipper jag dessutom bli sa attans dalig nar de faller eller liknande... (Allergiker..)

• Black roses
    Cloudberry skrev 2011-12-10 18:37:48 följande:
    Därför ska man egentligen tvätta sängkläder i 90 grader eller/och alltid torktumla.
    Om inte jag missminner mig sa var det ju pa tapeten for nagra manader sedan om att svenskens tvatt var den ackligaste, for att for fa korde 60 och 90 gradig tvatt.. 
  • Black roses
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 22:07:49 följande:
    Synd du ställt in så bara medlemmar kan skriva till dig... Hade tänkt skicka ett PM till dig
    Tankte inte pa det, men oppnar sa du kan skriva..
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..