Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Att sova i en smutsig säng..

Jag pallar inte heller chip, brödsmulor eller sant och päls i min säng, fy fan. *urk*

Däremot så kan jag lätt lägga mig utan att duscha på kvällen, för även om man duschar så svettas man ändå ut massor av skit varje natt iaf. Jag byter sängkläder varje vecka som regel, men ibland blir det inte så.

Som Hells Angels, fast på riktigt.
  • HäckHäxan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-09 15:49:23 följande:
    min hund får hoppa upp till oss i bland och hon äter kattbajs ibland....hon har myyycket päls som det kan sitta både det ena och det andra i..

och hör o häpna..vi har sex i sängen... och går INTE upp o byter lakan eller duschar efteråt utan vi somnar bara.

ÄTER i sängen gör vi däremot inte, men det är för att det är obekvämt att sova på smulor, och sen har vi ingen tv i sovrummet så varför man skulle äta i sängen då är för mig obegripligt, men det händer att mannen serverar en kopp kaffe eller te till mig och jag spiller i bland......

vi byter lakan.. OFTAST en gång i veckan... men ibland dröjer det längre.....och katten (utekatt) sover alltid i sängen när vi inte är hemma..

förresten..LIKrester... varför skulle katten ha det på tassarna?????
    Den kanske är usel på att tvätta sig Nej skämta bara katter sover ju mest under dygnet förutom att konstant hålla sig själv rena.

Jag har inga pälsdjur i sovrummet om jag kan undvika det OCH nu i efterhand så har jag fattat att det är bra, för jag är allergisk mot katter Så sovrummet är min frizon typ.
  • HäckHäxan
    riboflavin skrev 2011-12-09 16:26:27 följande:
    Hört talas om sängkläder? De finns för att man just ska kunna ta av och tvätta dem när man har smutsat ner dem. Prova med såna!
  • HäckHäxan
    LoPax skrev 2011-12-09 18:37:59 följande:
    Hur kan det jämt bli en tävling i vem som är duktigast på fl?

person 1: tvättar lakanen varannan vecka och äter aldrig i sängen
    person 2: tvättar lakanen varje vecka och har aldrig mat i samma rum som sängen
    person 3: tvättar lakanen vart 3 dag och äter utomhus
    person 4: sover brevid sängen och äter inte alls

hur orkar man ? Skrikandes
    Hahhahah fan du uttrycker dig så jävla grymt, jämt!
  • HäckHäxan
    Anonym (urk!) skrev 2011-12-09 22:20:05 följande:
    www.medeca.se/kvalsterallergi/bok/om-saengkva...

Sängkvalster tillhör spindelsläktet och är mikroskopiskt små. De två vanligaste i Sverige är Dermatophagoides pteronyssinus (förkortas Der p) och Dermatophagoides farinae (Der f). De har åtta ben som är försedda med sugkoppar och hullingar. De är därför väl anpassade till och tar sig lätt fram i madrasser, stoppningar i möbler, mattor etc. De är överlevnadskonstnärer och tål stora variationer i sin livsmiljö när det gäller fukt, värme och föda.

Sängkvalster är primitiva djur som saknar lungor och andas direkt genom huden. De kan inte dricka utan tar upp och avger vatten direkt genom huden och är helt beroende av omgivningens fukt för att kunna upprätthålla en tillräcklig vattenbalans. Trots detta består de till 75 procent av vatten.

De saknar ögon och är fotofoba, d.v.s. de behöver mörker för att överleva.

De äter av allt som de stöter på i sin mikromiljö, till exempel i madrassen, och den viktigaste födan är hudrester från människor. Människan avger några gram hudflagor i madrassen varje natt, och det räcker för att föda miljoner sängkvalster.

Fukt, värme och mörker behövs för att de skall överleva och föröka sig. De kan överleva vid låg fuktighet eller temperatur men de förökar sig inte. I mycket kalla eller torra miljöer dör de.

Normalt är livstiden ett par månader, kortare eller längre beroende på fukt och temperatur. Under sin livstid lägger honan 30–100 ägg. Om tillgången på fukt, värme och mat är god kan ett sängkvalsterpar mångfaldigas till flera miljoner djur på ett år.

Vid torka och låg temperatur slår sängkvalster sig samman och skyddar varandra för att några ska överleva.

Jag såg något program för några år sen om kvalster, att om man inte tvättar sängkläderna, kuddar madrass och sånt så dör kvalster inom tre månader, då de inte kan leva i en miljö full med sin egna avföring. Min pappa som inte är en känslig man alls, såg samma program, han slängde alla kuddar och täcken dagen efter och köpte nya. För hör och häpna, han tyckte det var så äckligt att sova i en säng full med kvalsterskit att han hellre hade den full med levande kvalster
  • HäckHäxan
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 00:53:01 följande:
    Visste ni om att när det luktar "svett" så är det, mycket förenklat, små små små djur som sitter på din kropp och fiser och det är det som luktar. Så nu vet ni det med
    Shysst så de lever bara såna djur på mig när jag har mens.. nice och när jag äter piller och inte har mens alls så har jag inga extra husdjur heller, livet är härligt
  • HäckHäxan
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 00:54:32 följande:
    he he, du skulle ju lagt handuken FÖRST, sedan du själv på den:) Antar att ni tvättar av underliven när ni haft sex och då får man ju ändå stiga ur sängen, så då kan man ju ha handduk där från början, så tar man med den när man tvättar av sig
    Våtservetter, alla småbarnsföräldrar latmask, bara att ha ett paket vid sängen ju och tvätta av sig med

Hade dock inte fungerat för min del, jag måste fan kissa innan jag lägger mig!
  • HäckHäxan
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 00:58:21 följande:

Okej, har ju väldigt svårt att tro att du inte svettas alls, men okej, säger du det så.

Ingen fotsvett, ingen handsvett, ingen svett under brösten, mellan underlivet, rumpan, under armarna, skiter du hallon också eller:)

Men du skrev faktiskt luktar svett klart jag svettas men den luktar typ inget i vanliga fall. OCH tro mig jag har värsta nojja så de är inte en person jag tryckt min armhåla i näsan på
  • HäckHäxan
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 01:04:43 följande:
    Ok, var det en sådan hemlig gäst som du har lite då och då, och inte hinner förbereda med handuk etc för du står i din pres du är ensamstående
    Nå för det har jag nog varit hela livet, hallå eller? Är du trött, sovdags kanske?

Men okej jag är oknullad, oskuld och ensamstående förälder, ni kan alla kalla min GUD och tillbe mig för att slippa hamna i helvetet när ni dör och brinna där i all evighet!
  • HäckHäxan
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 01:04:43 följande:
    Ok, var det en sådan hemlig gäst som du har lite då och då, och inte hinner förbereda med handuk etc för du står i din pres du är ensamstående
    Glömde ju svara på frågan. Jag har inga hemliga gäster då och då, inte ens ibland, detta med hemlighetsmakeri är helt enkelt inte min grej.

Första gången jag fick fontän så lå jag på ett täcke och det i sin tur skyddade madrassen iaf hyfsat!
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-12-10 01:13:29 följande:
    Tur att det inte är någon som har pratat om ALDRIG då.
    Men precis min tanke, vem tusan har skrivit aldrig. Klart det luktat någon gång, när jag tex är sjuk, kom jag på nu. Men annars är jag vad jag fattat rätt luktfri.
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..