• Anonym

Att sova i en smutsig säng..

Jag brukar tvätta mina sängkläder....

• Anonym

Fattar inte heller hur man kan ha sex i sängen.. det blir ju skitsvettigt och äckligt.. massa olika kroppsvätskor som sätter sig fast i lakanen.. ÖRK... 

^^ 

• Anonym
    Anonym (Hepp) skrev 2011-12-09 14:43:17 följande:
    Jag förstår faktiskt inte er som går och lägger er utan att duscha. Jag duschar innan jag går och lägger mig, är inte äckligare än andra i grunden, OCH lakana blir ju ofräscha på en vecka - hur äckligt blir det inte då hos er som går och lägger er utan att duscha innan? Där ligger ni och vältrar er i allt som kommit på er under dagen... 
    Och jag förstår inte dig som duschar två gånger om dagen - huden förlorar ju sin naturliga smuts- och bakterieavstötande barriär av sebum och en massa bra bakterier.

Du vet att för mycket duschande leder till sämre hygien om man mäter i antalet bakterier på huden va?
  • Anonym
    Anonym (Hepp) skrev 2011-12-09 14:48:36 följande:
    Men hur mycket skit har man inte i håret osv? 
    Den mesta skiten går att borsta ur med en bra hårborste, om håret inte är hårt smutsat av en massa stylingprodukter förstås.
  • Anonym
    Lind a skrev 2011-12-09 17:23:54 följande:
    Jag duschar alltid innan läggdax, äter inte i sängen och byter lakan 1 gång i veckan. Allt annat känns ofräscht!!
    och sex?
  • Anonym

då kan du INTE lägga dig i soffan och se på tvn då eftersom du är nydusch eller du går raka vägen til sängen när du har duschat?? eftersom soffan är FULL av skit från alla stolar man suttit på under dagen

och nej jag duschar aldrig på kvällarna endast på morgonen för att duschar ja både morgon och kväll så kommer min hud att ramla sönder och bli för torr.  

• Anonym

Det har aldrig slagit dig ts, att människor har olika toleransnivåer för när det börjar kännas ofräscht.
    Det som är rent för dig kan vara överdrivet för nån annan och skitigt för en tredje.

Du vet, leva låta leva är ett rätt bra förhållningssätt.    

• Anonym

Jag byter mina sängkläder när de börjar kännas ofräscha, kan därför inte säga exakt hur ofta det blir.

Inte heller slänger jag mat som smakar bra trots att bäst före-datumet har kommit och gått.

• Anonym

Ojdå, då får jag nog be släkten duscha innan jag bjuder på julbord som jag tänkt ha just i sängen i år, ville liksom göra nått annorlunda

• Anonym
    Anonym (Miljön) skrev 2011-12-09 20:48:56 följande:
    syftar på allt detta tvättande....
    eller klorin och gladpack
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..