Inlägg från: Cloudberry |Visa alla inlägg
  • Cloudberry

Att sova i en smutsig säng..

Sjukt snuskigt att folk inte byter till rena sängkläder varje vecka men så länge jag slipper sova i snusket så får alla göra som de vill.

• Cloudberry
    trädis skrev 2011-12-10 17:58:09 följande:
    varje vecka? varför skulle man behöva byta så ofta om man alltid lägger sig nyduschad med ren pyjamas och inte äter eller liknande i sängen??
    Därför att en människa utsöndrar minst en liter svett per dygn och flera miljoner hudceller per dygn. För att inte tala om alla mysiga kvalster(som orsakar allergier) som finnns i varje säng och ser ut såhär:

Därför byter man sängkläder varje vecka.

Men vill ni mysa på och sova i allt detta så varsågod.Tungan ute Jag bryr mig inte.
  • Cloudberry

Fel av mig, det är kvalstrens avföring som orsakar allergier. Avföringen de skiter ut för att de äter hudcellerna.

• Cloudberry
    trädis skrev 2011-12-10 18:15:56 följande:
    ja folk snackar om den här svetten, och det är något som garanterat inte gäller mig då jag är otroligt frusen och på snudd fryser på nätterna.

dessutom har jag både strumpor och kläder på mig så den eventuella svett som kommer nattetid (tydligen då  trots att jag fryser) samlas förmodligen upp där innan den når mina lakan.

kvalster, ja visst, men de går inte att få bort helt ändå så det får man bara försöka tänka bort eftersom jag varken ser eller känner dem så är det inget som oroar mig särskilt mycket.
    De som inte tror sig svettas utsöndrar en liter, en som svettas jättemycket kan svettas ut uppemot 7-8 liter per dygn så jo fukt(svett) avdustar alltid från din kropp trots att du inte svettas så att du känner det.
  • Cloudberry
    Lenora skrev 2011-12-10 18:34:39 följande:
    Läste precis att man bara får bort 90% av kvalsterbajset i en vanlig tvätt!
    Därför ska man egentligen tvätta sängkläder i 90 grader eller/och alltid torktumla.
  • Cloudberry
    Mammatillmångamenfrutillen skrev 2011-12-10 18:42:04 följande:
    Och vi har sex i vår säng & somnar ofta efteråt,hur äckligt är inte det då?! tänker på hur mycket svett & andra kroppsvätskor som man lämnar efter sig Cool.
    Ja gud ja, vilken extremt sjukt jävla jobbig kommentar det där var från en som tror att nicket är jobbigt. Verkligen. Coolt. Men jobbigt.
  • Cloudberry
    SilverLadyG skrev 2011-12-10 21:06:42 följande:
    eller ha ute i dagsljusSkrattande Kvalster dör i sol och dagsljus, billigare alternativ än att tvätta sängkläder varje vecka. Undrar hur överlevde människor förr i tiden....
    I stekande sol kanske en inte i vintrigt mörkt dagsljus.
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..