Inlägg från: Anonym (Chipsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Chipsen)

Att sova i en smutsig säng..

Black roses skrev 2011-12-09 23:53:15 följande:
    Jag ar val lite pedant da, det baddas rent senast var 7de dag, jag tvattar sjalvaste kuddarna och tacken samt madrassskydd med jamna mellanrum, minst 4 ggr/ar.. Anda tillats den dar udda chipspasen/godispasen eller nattmackan i sangen.. Bade for mig och maken samt barnen.. HATAR smulor i sangen sa vi fixar det genom att nar man ater sa ar man inte nerbaddad... Maken har lite extra forman, for det ar inte alltid sa enkelt for honom att kliva ur sangen och ga ner for trappen till vardagsrummet for att sitta i soffan nar han ater.. (Parapleg, rullstolsburen.. ) Hellre att jag baddar rent en gang extra, an att tvinga honom springa i trappen om jag uttrycker mig sa..
    vad är parapleg?
  • Anonym (Chipsen)
    Zixi skrev 2011-12-09 23:57:13 följande:
    Apropå smutsiga lakan och blöta fläckar??? Vad är det för tema på den kursen?

Ha ha, ja visst, kanske blev lite fel, men okej.

Jag Pm dig

• Anonym (Chipsen)
    Visste ni om att när det luktar "svett" så är det, mycket förenklat, små små små djur som sitter på din kropp och fiser och det är det som luktar. Så nu vet ni det med
  • Anonym (Chipsen)
    Anonym (G) skrev 2011-12-10 00:03:20 följande:
    HAHAHA, eller hur?

Jag utförde just såna vidriga aktiviteter och lyckades få till en riktigt stor blöt fläck på min sida *stolt*. Snuskig som jag är lade jag en handduk över, orka stå och bädda rent mitt i natten liksom. Maken ligger och snarkar och dreglar på sin sida, ska jag gå och sätta haklapp på honom kanske?
    he he, du skulle ju lagt handuken FÖRST, sedan du själv på den:) Antar att ni tvättar av underliven när ni haft sex och då får man ju ändå stiga ur sängen, så då kan man ju ha handduk där från början, så tar man med den när man tvättar av sig
  • Anonym (Chipsen)
    Black roses skrev 2011-12-10 00:53:48 följande:
    Skrattar.. Niiice
    Japps, visst är det. Rätt så roligt, tänk dig mini-små människor som går runt på din kropp och fiser, ha ha Nu ser de ju inte ut som människor, men tänk dig mini-små elefanter då eller något annat. Tycker det är himla roligt iaf.
  • Anonym (Chipsen)
    Anonym (Miljön) skrev 2011-12-10 00:05:17 följande:
    hahahaha
    intresserad?
  • Anonym (Chipsen)
    HäxanSurtant skrev 2011-12-10 00:54:45 följande:
    Shysst så de lever bara såna djur på mig när jag har mens.. nice och när jag äter piller och inte har mens alls så har jag inga extra husdjur heller, livet är härligt

Okej, har ju väldigt svårt att tro att du inte svettas alls, men okej, säger du det så.

Ingen fotsvett, ingen handsvett, ingen svett under brösten, mellan underlivet, rumpan, under armarna, skiter du hallon också eller:)

• Anonym (Chipsen)
    SallyBlixten skrev 2011-12-10 00:42:34 följande:
    Ha, ha! Jag sitter gosigt inbäddad i sängen med ett glas vin och chips! Vi skulle kolla film men maken somnade...

Tänk vilken tur att TS och jag inte delar säng, på småtimmarna kommer minstingen över och sen äter vi frukost i sängen och  kollar adventskalendern i  morgon. Vi trivs såå bra med detta!

Ps. Har vi tur kommer katten och gör oss sällskap  
    naewww, va mysigt, sådan uppfostran ska jag också ge om jag nu får möjlighet nå gång
  • Anonym (Chipsen)
    Black roses skrev 2011-12-10 00:52:27 följande:
    Kort och gott forlamad fran midjan och nerat efter en olycka som krossade en kota i nedre delan av ryggen... (Para= 2, pleg,= paralysering) Tetrapleg ar en hogre skada, da star tetra for 4, pleg for paralysering..
    Livet är orättvist :(
  • Anonym (Chipsen)
    HäxanSurtant skrev 2011-12-10 00:57:46 följande:
    Våtservetter, alla småbarnsföräldrar latmask, bara att ha ett paket vid sängen ju och tvätta av sig med

Hade dock inte fungerat för min del, jag måste fan kissa innan jag lägger mig!
    Ok, var det en sådan hemlig gäst som du har lite då och då, och inte hinner förbereda med handuk etc för du står i din pres du är ensamstående
  • Anonym (Chipsen)
    Anonym skrev 2011-12-10 01:04:17 följande:
    En kropp i balans har oftast ingen särskild svettlukt, förutom vid hormonell påverkan, exempelvis i stressade situationer då hormoner utsöndras och påverkar svettdoften som kan bli skarp och sur.

Men svett i sig måste inte nödvändigtvis lukta något. 

Nej, men läs vad hon skrev så ser du vad jag kommenterade.

Men visst, klart det inte nödvändigtvis behöver lukta, men ifrån "inte nödvändigtvis" till ALDRIG, är det väldigt stort hopp

• Anonym (Chipsen)
    Black roses skrev 2011-12-10 09:13:59 följande:
    Sa kan det verka for en utomstaende, men har man overlevt ett fall pa 9 meter, sa ar man jakligt glad att vara vid liv.. Och bara for att ryggen skadades, sa betyder inte det att man maste kasta in handduken, man far bara omprioritera sitt liv, anpassa sig, for egentligen finns det inget min man inte kan gora, forutsatt att han far lite tid och sjalv verkligen vill.. Sommaren innan vi lamnade Sverige var han tillbaka i en vanligt gokart och korde, han var 2 sec fran banrekordet efter 3 varv.. (Han brukade ha rekordet pa den banan..)
    Enda som verkligen stallt till det ar en smartproblematik som svensk sjukvard tyvarr inte klarade av...

Hej igen

Okej, ja jag förstår. Själv så mår jag inte alltid så bra och många gånger önskar att jag inte vore finnas längre. Kanske beroende på att jag inte har något alls (mer än en fungerande kropp fysiskt). Men jag avundas dem som har dessa krafterna att repa sig, att kunna hålla modet uppe, att faktiskt lyckas, trots det som skett.

Nu vet jag inte, kanske ni hade barn innan det hände, det är ju en anledning att inte ge upp, sedan så hade han troligen dig också, som peppa och stöttade, vilket jag tror är en stor förutsättning för att lyckas överhuvudtaget här i livet.

Du skriver att det enda som ställt till det, är en "smartproblematik som svensk sjukvård inte klarade av", vad menade du med det??

Sköt om dig

• Anonym (Chipsen)
    Black roses skrev 2011-12-10 11:46:06 följande:
    Nej vi traffades efter, och barn kom efter.. Sa han satt val i positionen att han inte trodde nagon skulle vilja ha honom heller.. Smartproblematiken ar en ratt lang historia.. Men tyvarr sa klarade inte svensk sjukvard av att reda upp det, vilket de gjorde har dar vi bor nu.. Smartproblematiken beror pa att vissa funktioner aterkommer, och det forsta du far tillbaka ar smarta...

Ja givetvis "SMÄRT problematik", jag fattade inte först att det var ett "ä" som skulle stå där, förstod du inte kunde skriva å ä ö, men tänkte det kunde finnas något som hette smart problematik:)

Är du också i rulle eller? Starkt av er iaf

• Anonym (Chipsen)
    Black roses skrev 2011-12-10 15:32:49 följande:
    Sorry jag tankte inte pa att forklara det med avsaknaden pa de svenska bokstaverna.. Nej da, jag har min fulla funktion kvar, jag sitter inte i rulle..
    Fint av dig att ge en människa en chans, trots att den inte har alla förmåner i livet, skulle finnas fler som du, då kanske även jag skulle bli glad, lycklig och lyckas:)
  • Anonym (Chipsen)

Men, äta FRÅN sängen, det har jag inte sett att någon uttryckligen skrivet att den har gjort, men det kanske också har förekommit? Lägger popcornen direkt på lakanet, slipper man krångla med skål och så:) 

Finns ju de som äter från både golv, bricka, bord och stol, så sängen är kanske inte så ovanligt heller, eller?

IRONI

• Anonym (Chipsen)
    SilverLadyG skrev 2011-12-10 12:55:44 följande:
    1. Jag duschar aldrig på kvällarna, skulle nog frysa ihjäl mig på natten om jag skulle duscha....hemskt att vara i sängen med blöt hårKräks eller som nyduschad.
    2. Jag duschar kroppen en gång i veckan med tvål, annars tvättar jag muffen och rumpan med endast vatten varje dag och underarmarna. Jag är miljövänlig, slösar inte på vatten onödigt. Kroppen kan faktiskt rena sig själv. Jag luktar aldrig dåligt.
    3. Lakan byter vi varannan vecka.

Mår bra faktiskt, är sjuk max 1 gång per år,aldrig förkyld heller. Jag är inte rädd, jag blir inte äcklad av mig själv...min skit, min svett. Jag blir inte äcklad av min man, som jag pussar på olika kroppsdelar. Jag blir inte äcklad av mitt barn...
    Nej jag älskar mig själv!!!

OJ, en gång i veckan, det var nog det som varit lägst i denna tråden, och du är kvinna dessutom.

Men ansiktet, tvättar du inte det mer än en gång i veckan? Blir du inte flottig i håret om du inte tvättar det på en vecka? Under fötterna?

• Anonym (Chipsen)
    Black roses skrev 2011-12-10 18:40:21 följande:
    Om inte jag missminner mig sa var det ju pa tapeten for nagra manader sedan om att svenskens tvatt var den ackligaste, for att for fa korde 60 och 90 gradig tvatt.. 
    Synd du ställt in så bara medlemmar kan skriva till dig... Hade tänkt skicka ett PM till dig
  • Anonym (Chipsen)
    Anonym (äckelfia) skrev 2011-12-10 22:16:23 följande:
    Huvva! Jag är nog en enda stor äckelbobba på jorden.... vi sover båda helt nakna i sängen, vi duschar ca varannan dag - på morgonen! Dessutom har vi sex i sängen  och det är inte alltid vi byter lakan varje vecka...dessutom får katterna sova i sängen. Just nu har jag jättefina små tassblommor på min sida av sängen då katten inte torkade sig om tassarna innan han hoppade upp i sängen. Det är nog 3 dagar sen och jag har fortfarande inte bytt lakan! Ojojoj, det är ju tur att vi inte har barn än, för då var nog minst 100 här inne tvungna att anmäla oss till soc. Till allas glädje kan jag dock meddela att när vi byter sängkläder tvättar vi dem i minst 60 grader, i bland i 90 och tumlar alltid, utom på sommaren då de får torka ute. Phu, tur att jag gör något rätt.
    fräscht med slidsekret och katthår och allt annat
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..