• Anonym

Att sova i en smutsig säng..

Zixi skrev 2011-12-09 23:35:54 följande:
    Lika lite som jag skulle vilja dela säng med en hund vill jag ha en blöt fläck i sängen, totalt onödigt ju. Mysigt det lakanet blir efter en vecka eller två, lagom stelt...
    Nej, det blir inte stelt. Jag sprutar inte sperma när jag får fontänorgasm. Fläcken torkar, och så är den ur världen.
  • Anonym
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-09 23:41:59 följande:

PS. Fontänorgasm är ju sekret från urinröret, MEN, om du är ny-kissad, påverkar det själva fonänorgasmens mängd samt hur lätt el svårt det är att få det? Ds

Blåsan har inget med fontänorgasm att göra.
  • Anonym
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-09 23:49:49 följande:
    Nej, men undrar om den indirekt har det? 
    Brukar du ha sex när du är kissnödig?
  • Anonym
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:43:33 följande:
    Men om man inte duschar innan man går och lägger sig så blir ju sängen smutsig, om man ex har jobbat hela dagen, man svettas ju hela tiden även om det inte känns. Man kanske har hårspray i håret eller någon parfym. Det ligger man ju och gnuggar in i sängen när man sover.
    Men.....då är det ju bättre att du sover i badkaret, för som du säger så svettas man ju hela tiden utan att man märker det, tänk, då blir det ju äckel i sängen iallafall...
    kan du ha hårspray i håret så är det väl inte äckligare om det nu kommer sängen? Vilket jag aldrig märkt...
    Eller är det så att du aldrig tvättar sängkläderna? Är det därför du är så rädd för vad som eventuellt hamnar i sängen..?
  • Anonym

Haha , jag har problem med minsta LILLA smula i sängen. Ibland hoppar mina katter upp i sängen och för med sig smulor och då kan jag inte sova. Har varit så för mig i flera år , jag upplever det som väldigt jobbigt.. Jag kan sitta i 20 min och rensa smulor, får knappt någon ro till att somna. Min sambo tycker att jag överdriver , han struntar i om det är smulor på hans sida... 

• Anonym
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 00:53:01 följande:
    Visste ni om att när det luktar "svett" så är det, mycket förenklat, små små små djur som sitter på din kropp och fiser och det är det som luktar. Så nu vet ni det med
    Bakterier är väl inga djur heller
  • Anonym
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 00:58:21 följande:

Okej, har ju väldigt svårt att tro att du inte svettas alls, men okej, säger du det så.

Ingen fotsvett, ingen handsvett, ingen svett under brösten, mellan underlivet, rumpan, under armarna, skiter du hallon också eller:)

En kropp i balans har oftast ingen särskild svettlukt, förutom vid hormonell påverkan, exempelvis i stressade situationer då hormoner utsöndras och påverkar svettdoften som kan bli skarp och sur.

Men svett i sig måste inte nödvändigtvis lukta något. 
  • Anonym
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 01:06:10 följande:

Nej, men läs vad hon skrev så ser du vad jag kommenterade.

Men visst, klart det inte nödvändigtvis behöver lukta, men ifrån "inte nödvändigtvis" till ALDRIG, är det väldigt stort hopp

Tur att det inte är någon som har pratat om ALDRIG då.
  • Anonym
    Anonym (livsmedel) skrev 2011-12-10 01:29:40 följande:
    Alltså om jag skulle duscha varenda kväll eller rättare sagt varenda dag skulle min hud torka ut.
    Jag smörjer in mig varenda gång jag duschat men är endån alltid torr i huden, dessutom så arbetar jag på ett livsmedelsföretag där dem kräver bra hygien.
    Jag duschar inte varenda kväll och jag byter inte lakan varenda dag och dessutom så brukar min hund ligga på ena sänghalvan. se och häpna jag lever änu, och hittills har då ingen klagat på varesig svett, stank eller på att jag skulle vara smutsig.. 

Jag byter kläder varje dag och tvättar dem dessutom + att jag tvättar mig på ställen man oftast svettas på morgon och kväll innan jag ska sova, man behöver inte duscha varenda kväll det är inte bra för huden eller håret för den delen.
    Varannan dag är okej varken mer eller mindre är nödvändigt såvida man inte tränar eller så, då man blir extremt svettig..

För den delen dem som duschar på morgonen, vad spelar det för roll om dem rullar omkring i svett på natten när dem endån duschar på morgonen? kan inte se det äckliga i det?

Är man rädd för smuts så kan du ju böra med att ta på dig gummi handskar och skyddsmundering för smuts finns ÖVERALLT..  
    Tips om du inte redan känner till det, skippa duschtvål och använd vegetabilisk olja på en liten handduk i stället. Då blir du ren och insmord på en och samma gång och du torkar inte ut huden på samma sätt.
  • Anonym
    Anonym (livsmedel) skrev 2011-12-10 01:44:07 följande:
    Okej, tack jag ska prova det jag brukar normalt sett duscha med tvål med alovera i plus att jag sen smörjer mig med baby olja, men blir fortfarande torr men tror det beror på all handsprit och grejjer vi använder på jobbet dock =/ 
    Tvålar är tyvärr oftast uttorkande även om de innehåller "bra" ämnen. Babyolja kan också innehålla en hel del skräp. Olivolja från mataffären är bra grejer

Förstår att det blir lite krångligare med tanke på ditt jobb. 
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..