• roffe

Hjälp att gå upp i vikt

Det funkar säkert, men då kan du lika gärna käka bars eller dricka proteindrycker. Syftet är att du ska kunna få i dig extra energi snabbt. Så att du får i dig mer än du gör av med.

Har du kollat upp din sköldkörtel? Det kan vara den som påverkar dig så du inte går upp i vikt.

Räkna ut hur mycket kcal du äter per dag, det finns sidor på nätet som räknar ut om du skriver in dina livsmedel osv.

Sen lägger du till ett antal kcal per dag och äter det extra i t ex 3 månader så borde du gå upp i vikt :) 

• roffe

Jobbar du hårt på det så kommer du klara det, jag fick råd av skoldoktorn att gå upp i vikt när jag var i tonåren. Åt hur mkt som helst men det gick bara inte. Sen blev jag 25 och då började det röra på sig. Nu väger jag lite för mkt för min egen smak så jag ska gå ner ett par kg istället :)

När jag slutade gymnasiet vägde jag 52kg. Är 168 cm lång.
    Ökade nåt kilo hit och dit. Sen helt plötsligt gick jag upp till 70 :P

Träna hemma, kanske går du upp i muskler snabbt? Sök lite på övningar på google så hittar du mkt man kan göra t ex i vardagsrummet. Men tänk då på att käka ordentligt så du inte går ner i vikt istället :)

Lycka till, hoppas du når ditt mål :) 

Svar på tråden Hjälp att gå upp i vikt