• mxmx

Förstörda saker efter besök av barnfamilj

Vi har precis haft besök av min syster och hennes familj vilket tyvärr resulterade i att vårt älskade nybyggda hus skadades samt att en mycket fin juldekoration förstördes.

Deras två barn lekte ensamma utan föräldrarnas övervakan och det slutade med att två-åringen tog upp och tappade ett julspel som vi hade. Parketten blev rejält skadad, med tre stora hack som gick genom hela träet och julspelet är helt förstört.

Eftersom julspelet är inköpt utomlands är det inget som går att ersätta.

Känner min väldigt kluven till hur man ska hantera situationen. Måste erkänna att jag blev så ledsen att jag började gråta direkt. Väldigt svårt att veta vad man ska säga. Jag gick undan ett tag ochs en fortsatta kvällen efter att jag sansat mig, de nattat sina barn och min man dammsugit upp spillrorna. Min man tycker också att det känns väldigt jobbigt att det nu blivit skador i vår parkett.

Hur skulle ni hanterat situationen?

• Svar på tråden Förstörda saker efter besök av barnfamilj
  • LitenEmma91

Det är din syster, snacka med henne?

• mxmx

Vi har tyvärr inte världens bästa relation, så det är inte helt lätt.

• Line2

Om nu inte föräldrarna hade koll just då varför hade inte ni det som bor i huset? Om det är nåt ni gillar så borde ni plockat undan det eller ställt det på sådan plats att ungarna inte når. Och varför inte prata med systern istället för skapa tråd om det? Jag trist ts men shithappend ni borde alla haft nån koll på ungarna så ansvaret ligger lika mycket på dig

• mxmx

Föräldrarna hade sagt att de kunde leka själva, så då trodde jag att det betydde det.

Självklart är det tråkigt, men ligger det i värdens ansvar att barnsäkra sitt hem innan man tar emot besök? Som värd är man ju ofta upptagen med att ordna mat, plocka undan m.m.

• pluvdo

Tyvärr så är det väl så att det inte bara ligger på föräldrarnas ansvar utan även ert att ta undan sådant som tvååringar kan finna intressant och riskera att ha sönder.

• wity

Ni kan ju alltid laga golvet, finns något som heter parkettspackel.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • blygarn

Ja nu har du lärt dig att man inte ska ha fina saker i närheten av barnen :)
    Men va inte sur över det, då kanske de aldrig vill komma mer.

• zygoma girl
    mxmx skrev 2011-12-09 23:24:53 följande:
    Vi har tyvärr inte världens bästa relation, så det är inte helt lätt.
    Du får fundera över vad som är mest värt - parkettgolvet eller relationen med din syster. Om du vill ha en bättre relation med din syster är det knappast värt att bråka om ett golv som varken blir mer eller mindre skadat av att du bråkar med din syster.

Men varför inte bjuda hem bara henne på parkettspackling, god mat och lite vin?
  • Line2

Precis som du sa själv ts att som värd är man upptagen med att ordna mat, PLOCKA UNDAN mm. Du sa det själv i inlägg 5

Svar på tråden Förstörda saker efter besök av barnfamilj