• LOTTAAA

Hur lång är er 3åring?? Ni med långa barn..

Min lilla tjej är ca 108cm lång och är lite över 3år. Alla säger att hon är väääldigt lång.. Men hur ovanligt/vanligt är det? Hur lång är era 3åaingar??????

• Svar på tråden Hur lång är er 3åring?? Ni med långa barn..
  • whitetrach86

får höra att min dotter är lång, hon är 96cm... tycker dock inte att det är jätte långt..

• kg8

Min tös är 92 cm och hon är "normal-lång" enligt bvc

• Shira

Min dotter är 91 cm och ligger två snäpp under normalkurvan, så hon är liten! Har fortfarande 92 på kläder och det är ju tänkt för 1,5-2 år.

• Shira

Kan tillägga att det var måttet på 3-årskontrollen på BVC.

• kg8

Ojdå jag skrev visst fel... 94 cm var det min tös var. Vi var hos läkaren i tisdags och då mätte dom henne. Hon hamnade mitt på den tjocka linjen på kurvan. Hon är född i början av augusti 2008

• underverket 06

Precis 100 cm på 3 årskontrollen för någon månad sedan. Han är född i nov 2008. Ja, han är nog ganska lång för sin ålder men båda jag o mannen är långa!

• kg8

Förlåt för lite ot men jag måste fråga shira, att 92 på kläder skulle vara tänkt på 1,5-2 åringar, stämmer det? Min 1,5 åring är 74 lång och kan fortfarande ha vissa 74 plagg, även om 80 kanske passar lite bättre på längden.

• Shira

Ja 74 är 6-9 månader, 80 är 9-12 mån. 86 är 1-1,5 år osv. Sen stämmer såklart inte detta på alla barn, men min son som alltid följt medelkurvan för pojkar har det alltid stämt bra på. Klänningar är det ju annat med, dottern som har 92 kan fortfarande ha vissa i 80, men de blir ju mer som tunikor förstås. Sen beror det ju mkt på hur kroppen är byggd. Har man långa armar blir tröjor fortare för små såklart, osv...

• kg8

Ok, det låter ju som om min minsting är ganska kort då

Svar på tråden Hur lång är er 3åring?? Ni med långa barn..