Någon som varit hemma till skolstarten?
Hoppas att du får svar, är lite i samma sits så jag följer tråden! Har 4-åringen på allmän förskola men vi tycker inte det fungerar, förskolan är helt usel och det känns inte bra. Så vi skulle helst ta hem henne igen, samtidigt tvekar jag för jag tänker på hennes behov av kompisar och social stimulering.
Jag jobbar deltid men har hennes lillasyster hemma på heltid (hon är bara 1 år) då jag och sambon kan gå omlott. Så hon behöver egentligen inte vara där utan vi skolade in henne för hennes egen skull enbart. Vi har bara en enda familj kvar i vårt umgänge som har barn i ungefär samma ålder, det var fler förr men folk har flyttat och/eller är alldeles för upptagna för att ses sedan barnen har blivit äldre.
Om vi ska låta henne vara hemma på heltid så behöver man nog hitta lite andra forum för henne där hon kan träffa andra barn, aktiveras lite och framförallt få någon/några fasta kompisar så att hon kan skapa mer kontinuerliga relationer, men frågan är var och hur. ÖF här är sämst och har bara öppet en förmiddag i veckan, däremot har vi bibblan inne i stan som är bra och kommer ha lite roligheter även för lite äldre barn i hennes ålder.