Inlägg från: skånegås |Visa alla inlägg
  • skånegås

Någon som varit hemma till skolstarten?

Barn kan faktiskt leka bra med barn i andra åldrar också. Själv tror jag inte det är så viktigt, beror mest på om de trivs ihop...

• skånegås
    vittra skrev 2011-12-10 11:47:07 följande:
    I ungefär samma åldrar skrev jag, visst kan det variera något eller några år. Men jag tycker ju inte det fungerar att en 4-åring leker med en 1-åring tex. Alltså de är ju på helt skilda nivåer, de kan ju inte leka rollekar ihop tex vilket är nog så viktigt när de kommer upp i den här åldern. 1-åringen stör ju mest bara äldre barn eftersom 1-åringen fortfarande bara vill utforska, upptäcka, och pilla på alla saker. Dvs förstöra enligt äldre barn, som vill leka betydligt mer nyanserade och finstilta lekar. Fungerar ju inte heller så bra för dem att leka med en tonåring tex. Dock har ju vi inga barn i umgänget just nu utöver den enda familjen jag nämnde, hennes kusiner som nu är 8, 11 och 14 år har flyttat de med tyvärr... hade vi haft åtminstone någon här med barn så skulle det kanske vara lättare att ha henne hemma med ro, men jag ser ju att hon behöver umgås med andra barn och det räcker inte med lillasyster. Det är ingen kompis.
    Skulle ha citerat... Menade TS som sa att det inte fanns lika gamla barn på öf där de äldsta var något år yngre... miss av mig..
Svar på tråden Någon som varit hemma till skolstarten?