Inlägg från: Millan83 |Visa alla inlägg
  • Millan83

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Something01 skrev 2012-05-31 12:04:57 följande:
    (äntligen) haha, skrev från mobilen så de blev inte anonymt men den gör som inget nu :) funderade för nån vecka sen varför vi fortfarande är anonyma :p
    haha har också tänkt på det! Bra att du tog första steget! Måste ju erkänna att jag inte är så speciellt hemlig längre!

/Julie! Skål
  • Millan83

Jag är 29 och bor i ett hus i Uppland med min man och våra två sötmonster (katter)! Jobbar som sångpedagog och extraknäcker som sångerska. Det är väl lite om mig iaf!

• Millan83
    Anonym (låghormonare?) skrev 2012-06-04 11:51:47 följande:
    Jag kommer från Hälsingland, så det är hemma för mig. I sommar blir det nog ingen resa dit tyvärr. Där finns ju knappt ens någon förlossning där längre , så vi håller oss här hemma, där vi inte har 10 mil till närmaste förlossning.
    Jag kommer också från Hälsingland! Är glad att jag har ett bättre sjukhus nu än där. Dock såg jag att de slopat planerna på att slopa lustgasen! Alltid något! 
  • Millan83
    Anonym (T) skrev 2012-06-08 07:59:50 följande:
    vecka 39, 38+0 idag!! Gör min sista arbetsdag idag på väldigt länge Sen har jag semester o sen blir det mammaledigt!! Vad underbart det känns Det är ju verkligen toppen att få en sommarbebis. Min son är född i december så det blir lite skillnad.

Härligt!! Snart dags ju! Själv ligger jag lite efter, 30+2! Byter på onsdagar! Önskar alla en fin dag och en skön helg!
  • Millan83
    Anonym (Blues) skrev 2012-06-10 09:15:06 följande:
    Annars skickar vi gärna vidare eländet... men det brukar bli mer som det där talesättet "delad glädje är dubbel glädje" - fast omvänt liksom när det gäller magsjuka. :- D

Min man gör verkligen mycket av "vårt" jobb just nu. Han har tagit all vab hela våren förutom nu när vi varit hemma på varsitt barn för att man inte klarar av det hela själv. För mig är det väldigt mycket lättare att jobba än att vara hemma, yngsta barnet vill helst bäras och det blir mycket ner och upp från golvet hela tiden och allt triggar igång sammandragningarna. 

Sedan kan man ana att jag har anlag för lite prematura barn, yngsta kom fyra veckor för tidigt, vilket den här gången skulle innebära under den kommande veckan - och det är ju inte alls bra!

Mest surt just nu är att maken inte alls mår bra och äldsta barnet är inte på banan ännu heller. Så dumt det känns att börja våld-vabba sista veckan på jobbet när arbetsdagarna äntligen hinns med på arbetstid och man bara ska avsluta det man påbörjat och sammanställa resultaten. Konstigt nog är inte släkten intresserade av att låna sjuka barn - what?   
    Men usch vad jobbigt det låter! Inget roligt alls! Hoppas det vänder snabbt för er så du får en chans att vila innan det är dags! 
  • Millan83
    Anonym (låghormonare?) skrev 2012-06-15 15:28:45 följande:
    Så spännande! Du är ju först ut av alla oss som kommer från samma tråd. Tänk att första bebisen snart är här, som vi "kämpade" för att bli gravida!
    Anonym (T) skrev 2012-06-15 10:51:01 följande:
    Ja då var det bara en vecka kvar till BF! Men jag kommer säkert gå över tiden. Med förra blev det igångsättning på 41+4.
    Så himla roligt, T! Hoppas det känns bra och att bebisen kommer snart! Förstår inte hur snabbt tiden har gått! Känns jätteroligt att ha följt människor så länge! 
  • Millan83
    Anonym (Blues) skrev 2012-06-17 14:37:16 följande:
    Hej alla! Senaste nytt på bebisfronten - ett stycke trådbebis levererad! En liten gosse mer eller mindre ramlade ut i fredags i v.35+6. Vi mår båda utmärkt mn njuter av ett par extra dagar på BB för att vara på den säkra sidan. Jag är så otroligt glad !!!

Åååååå GRATTIS!!! Fantastiskt roligt att höra! :) du får ju jättegärna visa en bild på underverket om du har lust! Många grattiskramar från mig! (Julie)
  • Millan83
    Anonym (T) skrev 2012-06-21 09:46:01 följande:
    Idag är BF för min del. Men det blir nog ingen bebis här idag inte... Sammandragningar har jag o lite molvärk men inget mer.. Här går man bara och väntar....
    Himla spännande, T! Och välkommen hem, Blues! Hoppas ni har det bra!

Grattis till semestern, låghormonare!

Själv är jag sjukskriven för fogarna. Ryggläge, viloläge är vad som hjälper mig.

Det känns galet konstigt att veta att absolut senast 6/8 har vi vår tös hos oss! Läskigt men förbenat spännande! Vet inte om jag vill att sommaren ska gå tokfort eller om det får ta lite tid..

• Millan83
    Anonym (låghormonare?) skrev 2012-06-21 13:57:35 följande:
    Häftigt! Undrar om jag får uppleva BF som gravid eller inte, dottern kom en vecka tidigt, så vi får väl se vad nästa bestämmer sig för.

Har du fått snitt beviljat?
    Japp! Allt är klart! Tog "bara" 21 veckors kamp från det att jag berättade om mina känslor inför förlossning för min BM. Känns galet mycket bättre nu! kan slappna av en del iaf!
  • Millan83
    Anonym (T) skrev 2012-06-27 15:13:16 följande:
    Igår kl 19.20 kom då vår Oscar till världen. 4330 gram och 53 cm lång. Var öppen 7-8 cm när jag kom in så det gick fort!

Åååå stort grattis!!! Hoppas ni alla mår bra och att vi får se bilder snart! :)
  • Millan83
    Anonym (låghormonare?) skrev 2012-07-06 18:43:27 följande:
    Coolt! Vilken omställning ni har att vänta er! Hur gick det i musiktävlingen förresten? Hörde att den börjar gå mot sitt slut nu?  

Ja! Det är helt fantastiskt!! Den sjätte ska hon komma och dagen efter har vi tvåårig bröllsdag! Jag skickade in mitt bidrag men gick tyvärr inte vidare. Är glad ändå och kommer fortsätta försöka nå ut med min musik! Förhoppningsvis blir hela skivan klar i höst!
  • Millan83
    Anonym (äntligen) skrev 2012-07-12 13:35:08 följande:
    Joo då, men den var neråt redan förra gången för två veckor sen :D Men det är ändå skönt å veta att den ligger som den ska :D
    Härligt! Vi ligger ju väldigt nära varandra! Jag är 35+1 idag! Har också varit på kontroll idag. Tösen ligger med huvudet lååångt ner och min bm trodde att hon var fixerad. Längtar mig tokig!!

låghormonare- du har ju JÄTTTENÄRA!! Vad roligt!! hihi! 
  • Millan83
    Anonym (Dalkulla) skrev 2012-07-16 20:21:04 följande:
    Nu är jag här  Plussade i lördags med Clearblue (Gravid +3veckor) och idag ringde jag barnmorskan för tid till inskrivning.  Första barnet så allt är nytt och spännande, skulle få hem informationsblad om saker man ska tänka på och så.  Det sliter och drar i tjejmagen och ut mot ljumskarna, brösten ömmar och det känns som jag har en blandning mellan magkatarr och halsbränna nere i magen. Försöker komma på när och hur vi ska berätta för blivande far och mor föräldrarna...  

Välkommen!! Stort grattis igen! Blir så glad av att det fylls på här! Vi berättade genom att ge våra mammor en varsin fyll-i-bok som hette typ Till mitt barnbarn! Stor succé vill jag lova! Återigen, välkommen! /Julie
  • Millan83

Dalkulla, jag känner igen mig i det du skriver! Orolig hela tiden typ. I början av molvärken, sen av att alla symptom försvann, sen inför RUL, skulle allt se bra ut? Sedan innan rörelserna började ordentligt och nu mot slutet när hon har perioder då hon knappt rör sig kännbart. Det bästa jag vet är när hon far runt som en vilde där inne, då verkar hon iaf må bra! Kan inte radbryta på paddan, men hejar på dig låghormonare! Hoppas bebben kommer snart!

• Millan83
    Anonym (låghormonare?) skrev 2012-07-30 19:12:52 följande:
    Till slut blev det aktiv förlossning, kl 18 kom vi in till förlossningen den 28:e. Vi åkte in för att jag inte stod ut med att värkarna gjorde så ont. Tur var väl det, för jag kom in 4 cm öppen. Jag kände att det gick väldigt fort med värkarbetet när vi kommit in. Så fort vi var på salen sa jag att jag ville ha lustgas och att de skulle ringa narkos för att jag skulle hinna få EDA. Narkosläkaren kom inte förrän jag var öppen 7 och jag hörde att de pratade om att lägga en bolus. När de undersökte innan dosen skulle läggas gick vattnet (kl 19.00). 19.02 är vår dotter född, så det var nästan så att hon spolades ut med vattnet. Hann inte krysta många gånger alls och krystvärkarna bara vällde över mig. Väldigt märklig avslutning kändes det som, för jag hann aldrig "jobba" på att få ut henne så att säga. Det gjorde så väldigt ont och kändes så okontrollerat, men ut kom hon. 3767g och 51 cm Idag har vi har kommit hem från BB, så nu ska jag vila lite.    

Stort grattis till er tös! hoppas hela familjen mår bra och att ni har det riktigt mysigt tillsammans!
  • Millan83

Jaaaaaa!!!! Hon är här! Vi kom hem igår och trevar oss fram i allt det nya! Lovar att återkomma om mer detaljer! vi mår iaf bra!

• Millan83
    Anonym (äntligen) skrev 2012-08-20 15:01:19 följande:
    Behövde inte vänta s¨å länge  :D Igår kom finaste Elise 15.27. Hon är 52 cm å väger 4180 g. En kopia av stora syster när hon föddes. Låg 6 timmar på förlossningen å väntade på att få fara hem. Å skönt var de å sova i sin egna säng :D

Ett jättegrattis från mig och Lovisa! Som för övrigt fyller två veckor idag!
  • Millan83

Hej!

Jag har min lilla tjej hos mig och hon fyller 6 månader nästa vecka! Oj vad tiden går fort!! Vi har det bra, har börjat introducera gluten och pysslat med smaksensationer. Jag tar det dock lugnt eftersom hon är mjölkallergiker och jag vill inte ställa till det för mycket för den lilla magen!

Hon växer så det knakar! Älskar musik och med två musikerföräldrar hade kanske allt annat varit konstigt!

Vi har haft det lite knepigt med sömnen eftersom hon vägrat sova nån annanstans än i vagnen eller i famnen på dagtid men nu börjar det ordna till sig! 

Hoppas ni mår bra också! 

Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)