Inlägg från: Anonym (Leo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leo)

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Tack låghormonareGlad!! och hej igen allihop. Hu mår ni?

Jag mår otroligt bra! Lite ömma bröst, som jag till imorse trodde beroddde på smällarna jag fick av sonen när vi lekte på äventyrsbadet i helgen..vet inte exakt, men jag tror han väger över 50kg nu, så det kan gå rätt hårt ibland!..så kom jag på att jag ju inte testat sen 15:e, och så blev det 2streck på en gång!!! Jag "visste" inte att jag var gravid innan, men heller inte att jag inte var det, som jag gjort flera månader, men jag blev förvånad, men inte chockad, och bara såå lycklig! Solig 

Det var imorse när vi precis skickat iväg barnen med skoltaxin, och båda skulle till sina andra föräldrar fr o m idag. Jag smusslade med mig ett test in på toa... Så satte vi oss i köket och kände lugnet, över kaffekoppen, jag log som en tok och sambon säger; Jaha, då är vi utan barn*suck*. Nej det är vi inte!, sa jag och han såg alldeles nollställd ut...det blev knäpptyst jättelänge och jag bara njöt och tittade på medans det sjönk in...Hjärta

Magiskt...overkligt.. Jag är verkligen alldeles lyrisk och störtförälskad i min man och världen!!....men jag vet ju åxå att v.12 är låångt borta ännu... 

• Anonym (Leo)

Beroende på hu jag räknar hade jag BIM någon gång 16-19/12. BF varierar åxå mellan 21-27/8, så jag är i v. 4+0-4+6..

Visst är det nån av er som haft nån blödning? Jag blev iskall av skräck tidigare idag när jag upptäckte en tydlig illröd fläck i trosorna...inget mer har kommit sen, men det var riktigt obehagligt...

• Anonym (Leo)

..då blir det 28/8, OM menscykeln är 35dar och lutealfasen 14dar...jag har mellan 32-35dagars cykel dock, oftast 35, men inte alltid..i somras hade jag plötsligen 46dar...så vet ju inte enl,.det, men OM jag hade ÄL då jag tror, pga flytningarna, och OM lutalfasen är 14dar, då blir BF 21/8...

• Anonym (Leo)
    Anonym (låghormonare?) skrev 2011-12-21 11:14:23 följande:
    Jag blödde i förra veckan, men allt visade sig vara okej såhär långt. Tydligen är det realtivt vanligt att man blöder lite när man skulle haft mens, dvs i vecka 5 och 9.

Du kommer att få ett "nytt" BF efter rutinultraljudet,  men sen kommer de ju nästan aldrig den dagen ändå.   
    Kom det mycket? .. jag vet ju att det ÄR vanligt....egentligen, men det är nåt som händer när det är ens egna trosor som är blodfläckade bara...hade bruna flytningar igårkväll med, men då kändes det ok!
     Jo, BF vet jag ju att jag kommer få veta mer exakt senare, jag lär ju inte missa förlossningen hursomhelst, ha, haFlört

Min son kom ca 6dar efter BF, fast jag hade lite olika bud på BF hela tiden, i england sades det ett datum och i sverige nåt annat, så14-16 maj var så exakt som det blev innan, och han kom 21:a.

Jag har inga cravings alls, ännu iaf...hade det inte under förra grav heller, däremot hade jag ju en massa saker jag INTE ville ha! Lagad mat i allmännhet var ju svårt, men speciellt kött, och rött/nöt kött var omöjligt! Fisk och kyckling kunde gå bra, om jag inte känt lukten när det lagades...

Julie, det var inte roligt så klart, men risken för det minskar ju hela tiden, snart kan du faktiskt svara STOLT på sådana frågor!...jag hade nog tyckt det var värre om jag fått frågan utan att ens ha plussat!, vilket aldrig hänt som tur är, men mycket väl skulle kunna hända mig med, speciellt eftersom jag tror folk bara väntar på det och jag har gått upp ca 10kg senaste året...MEN då kan jag berätta att vara i andra ändan, den som frågar glatt och får ett nej, DET är otroligt pinsamt och jobbigt det med!!!Foten i munnen
  • Anonym (Leo)

Såg ni förrsten att Tausen åxå plussat!!?? Skithäftigt ju att vi blev så många på en gångSkrattande

Välkommen in till oss Tausen!!Gravid

• Anonym (Leo)
    Anonym (låghormonare?) skrev 2011-12-21 18:59:55 följande:
    Det kom lite halvmycket, för mycket för att det skulle kännas okej. Som halva första mensdagen typ. Blödde från eftermiddag till tidig natt ungefär. Bara "gammalt" blod hela tiden, inget rött alls.
    Ok...det lät ju betydligt mycket otäckare än min fläck! Skönt att det gav sig...
  • Anonym (Leo)
    Anonym (äntligen) skrev 2011-12-22 10:59:51 följande:
    Har slutat röka, men har rökt nån nu nån gång efter att ja plussade. endel fattar inte att bara för att man blir gravid så försvinner inte suget bara sådär, visst är det världens bästa motivation, men nog är de svårt iaf. Men du ska se att de kommer nog gå jätte bra :D
    Åh, vad duktig du är!!! jag kämpar ju åxå med den där skiten..Skäms Nä, folk fattar inte..nikotin ger faktiskt ett starkare beroende än heroin, så det är tyvärr inte helt självklart att man fimpar från en dag till en annan!

Jag väljer att inte låta tabu och hysteri ta över, få mig att må skit med frätande dåligt samvete! Jag har bestämt att jag gör mitt bästa och det ÄR gott nog! Stress, press och måste är ju precis sånt som triggar suget ännu mer!

Jag ska helt enkelt se alla cig jag INTE röker som en framgång, istället för ciggen jag röker som misslyckanden!..sen får icke nikotinister döma om de vill, men jag kan inte göra mer än jag kan bara. Har köpt nikotin påsar på apoteket, så är nere på 3-4cig om dagen nuGlad och förhoppningsvis blir det ännu mindre med tiden.

Med sonen lyckades jag inte ens dra ner..Skäms, det känns pinsamt och hemskt, men så var det bara..pappan jobbade 12h om dagen och jag var ensam 100-tals mil från vänner/familj och dessutom förändrades vår relation till det sämre med min graviditet. Det var inte planerat jag blev gravid efter bara 3mån...bara 2mån innan BF blev det bestämt i vilket land jag skulle föda!, vi hade ingen egen lägenhet och det var inte helt klart att det skulle finnas nån pappa till honom förrän 5 dar innan förlossningen...Det var alltså INTE läge med någon extra stress med att sluta röka, det fanns helt enkelt inte energi över till det...

Nu är ju läget helt annorlundaSolig, men beroende är beroende och bara jag lyckas bättre nu än förra gången kommer jag att vara nöjd, så det såTungan ute, så 35plus och äntligen, om ni lyckas bli helt rök/snusfria är det underbart, otroligt starkt och förtjänar den största respekt, men når ni bara halvvägs, ja då blev det så bara och det skulle ändå vara dubbelt så bra som inget alls! Styrke kram till er båda och eloge för att ni faktiskt vågar vara ärliga åxå, då kan vi ju peppa varann{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Leo)
    Tausen skrev 2011-12-22 14:08:18 följande:
    Hej nu kommer jag också hit! :D 
    Funderar över det där med julborde när julen står för dörren, vad får man äta och inte äta egentligen? 
    Inte så bra koll, jag äter inte mycket av julmaten ändå, bara gravlax, gröt, köttbullar och så, men jag tror man ska vara försiktig med laxen, men det gäller köpes, inte färskgravad, egen lax om jag förstått rätt..
  • Anonym (Leo)

...jag blöder sen igår...Hade måttlig molvärk hela dan igår och blödde färstblod hela e.m/kvällen, ingenting sen i morse förrän nu ikväll..röttblod igen, men ingen värk alls. Känns obehagligt, men blev lugnad av en tråd på ämnet jag hittade där många vittnar om störtblödningar t.o.m utan att det varit nån fara. Ska ringa MVC på tis iaf..

Lycka till med berättandet JulieGlad...lite avis, vill åxå skrika ut vår lycka till världen...men nu blev allt så osäkert plötsligen så vi väntar med det till v.12...

35plus: Nu under julen kommer vi vara för upptagna för att märka av nåt sug!! Pepp till dig!
    God Jul allihop och hoppas ni får bukt med illamåendet! KramHjärta

• Anonym (Leo)

Oj, låghormonare!!! Ja, det var...jag vet inte vad jag ska säga, men ÅÅHH, vad arg jag hade blivit!Skrikandes Varför gjorde han så??
    Hade ni pratat innan om hur ni skulle göra, eller?...och varför berättade han inte för dig vilka han sagt till!!???

Det var nästan det första jag sa till sambon när jag testat plus, att ingen skulle få veta förrän i v.12, så skulle jag få reda på att han sagt iaf hade jag blivit otroligt besviken så klart.

Tycker det var väldigt respektlöst gjort, men ni har väl flera kvar att få berätta för kanske? Visst har du sagt åt honom hur du känner? Kram låghormonare

Vi HADE svårt att hålla oss på julafton. Så många riktiga "guldluckor" i  konversationerna, att jag var tvungen bita fast tungan ordentligt!

Längtar åxå tills vi får annonsera ut miraklet....allra mest längtar jag efter att få berätta för min son att han ska bli storebror!!..och sambons dotter så klart, men hon är redan storasyster, så störst och viktigast blir att få berätta för honom...han har väntat många år...

Jag blöder fortfarande, men inga smärtor och testade pos. senast igår, så...???

Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)