Inlägg från: Anonym (Julie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julie)

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Här kan alla som hängde i tråden 

Vi som försöker bli gravida och som vill vara lite hemliga

och nu fått ett plus hänga och tjöta symptom, krämpor etc! Givetvis får vi inte glömma att stötta våra medsystrar i ursprungstråden!

Häng med! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-04 12:42
    Urtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m61339519.html

BF-tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-252/m61701724.html

Lisstråden: www.familjeliv.se/Forum-4-337/m61382609.html
  • Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)
  • Anonym (Julie)

Tack! Vårt mål är ju att alla från originaltråden ska hamna här, helst igår!! 

Har ni haft en bra kväll?

Jag har själv just kommit hem från en premiärföreställning och efterföljande premiärfest av vår julshow! Gick bra! Lyckades motivera alkoholfrånvaron med att jag haft problem med magen hela veckan (vilket alla vet) så ingen frågade något! Rätt skönt!

Ska snart hoppa i säng för lite vila innan det är dags för två till imorn!

Stor kram på er! 

• Anonym (Julie)
    Anonym (äntligen) skrev 2011-12-11 09:41:35 följande:
    Wieeee, härligt :D Det blev en arbetskväll för mig, å ja är så seeeg. Tröttheten  kom från ingenstans, å idag gick ja in i v.5 :D
    Grattis!! Välkommen in i femman! Jag är i v5 nu, byter på onsdag (tror jag!) Plussade för en vecka sedan och var tvungen att ta ett test idag, bara för att se hur det ser ut! Blev ett tokstarkt plus direkt! Var tvungen att ta ett till och visa maken hur starkt det var! Nu är teststrecken starkare än kontrollstrecken!

Den värsta molvärken är borta, förutom den som känns när man reser sig upp! Den håller i sig ett tag, don't like it! 
  • Anonym (Julie)
    Anonym (låghormonare?) skrev 2011-12-11 10:09:55 följande:
    Hej alla! Kul med en gravid-tråd så att vi kan följas åt!

Jag går in i vecka 9 imorgon. Den 20:e ska jag göra ett privat tidigt ultraljud och jag kan inte längta mer än jag gör tror jag. Drömmer mardrömmar om missfall och mår riktigt dåligt av min oro, så jag vill helst veta igår att pyret lever.
    Det trista med UL är att min man inte kan följa med, så skulle något vara fel så vet jag inte hur det ska gå.      
    Klart det inte är något fel!! Du bär på det starkaste lilla knyttet i världen!!

Men får inte partnern vara med på UL? Eller menar du VUL? (är noob på detta!)

Hur tidigt kan man göra privat UL och vad kostar sånt i runda slängar?

• Anonym (Julie)
    Anonym (låghormonare?) skrev 2011-12-11 11:35:44 följande:
    Jo, självklart får han vara med, men han kan inte den dagen eftersom vi har en dotter som inte får vara med (inga barn under 8 år får vara med) och jag blir tvungen att resa en bra bit för att göra det, plus att jag har en kvällstid, så det går inte ihop rent praktiskt tyvärr.

Det är inget vaginalt UL, utan ett alldeles vanligt utanpå magen.På denna kliniken jag ska till i Göteborg gör de sådana från vecka 8 och det kostar 600 kr. Väl värt det för att bli lite mindre orolig känner jag! 
    Ah! Då förstår jag!  

Vill också göra ett tidigt UL! Kan liksom inte tro att det här håller på att hända! Ska ringa en BM-central nu och fråga om de vill ha mig! 

Någon som vet om man kan ta cellprov när man är så här färskt gravid eller om de kan framkalla MF? Fick en kallelse i höst och har tänkt boka tid! 
  • Anonym (Julie)

Wihooo!! Nu har jag fått tid för inskrivning och infomöte! Nu finns det två personer i världen som vet om vår graviditet förutom oss! Hon på apoteket som ville ge mig imodium och denna bm på telefonen!!  

• Anonym (Julie)
    Anonym (äntligen) skrev 2011-12-12 15:26:29 följande:
    Hehehe, ja har inte tänkt på å ringa ännu :p Å här är det 2 vänner till mig å sambon då som vet om, så vi är 4 pers :D Helst vill man juh berätta till alla man känner men men det får vänta ett tag.
    Fick tider i januari så det är ju lite tid kvar! 

Vi har faktiskt tänkt berätta för våra mammor på julafton! Det faller sig så passande att de ska fira jul hos oss för första gången! Kommer då vara i vecka 7 typ! 
  • Anonym (Julie)
    Anonym (låghormonare?) skrev 2011-12-12 17:05:17 följande:
    Vi ska också berätta i jul har vi tänkt. Men jag har ingen aning om hur! När vi skulle ha dottern berättade vi för mina föräldrar genom en lång dikt på rim. Makens föräldrar fick veta genom att vi gjorde en tårtdekoration på svärmors födelsedagstårta som var alla barnbarn hon redan har plus ett frågetecken.

Nu känner jag att jag har lite dåligt med idéer hur vi ska göra denna gång. Vi firar jul med mina föräldrar, men makens föräldrar får veta vid något annat tillfälle. Hjälp!  
    Vi har skickat efter denna och mormor och farmor ska få en varsin! http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163855143

Finns många andra liknande också om denna nu är slutsåld som det står!
  • Anonym (Julie)
    Anonym (låghormonare?) skrev 2011-12-12 17:29:14 följande:
    Just ja! En sån bok fick de förra gången också. Har dock inte sett röken av dom sen dess.
    haha ok! 

Ja, jag ska jaga dem med ljus och lykta så att de fyller i dem ordentligt! =) Det blir mormors första och farmors sjätte barnbarn. Får se vem som är mest "på"!

• Anonym (Julie)

Håret tuperat, sminket på, lösfrallorna likaså! Nu bär det iväg till showfinal och minimalt med sömn innan det är dags att gå upp och leda luciatåg i ottan! SEN ska jag sova hela Luciadagen och ta det lugnt resten av året, ok?

Nu ska jag sjunga upp!

prilleprålleprall! 

Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)