Inlägg från: Anonym (Dalkulla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dalkulla)

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Nu är jag här Solig
    Plussade i lördags med Clearblue (Gravid +3veckor) och idag ringde jag barnmorskan för tid till inskrivning. 
    Första barnet så allt är nytt och spännande, skulle få hem informationsblad om saker man ska tänka på och så. 
    Det sliter och drar i tjejmagen och ut mot ljumskarna, brösten ömmar och det känns som jag har en blandning mellan magkatarr och halsbränna nere i magen. Försöker komma på när och hur vi ska berätta för blivande far och mor föräldrarna...  

• Anonym (Dalkulla)

Ja, jag älskar att ge presenter så funderar på att göra i ordning två små paket med lite bebisprylar i... 

• Anonym (Dalkulla)

Nu har vi berättat för våra föräldrar om tillökningen i vår familj Vi gjorde så att vi helt enkelt åkte hem till de och berättade De visste inte att vi skulle komma så bara det blev en liten överraskning. Givetvis sa vi att de fortfarande är väldigt tidigt och att det inte är officiellt ännu men att vi ville att de skulle få veta  

Känner mig helt knäpp på mig själv :-P När jag inte känner något börjar jag tänka - tänk om något är fel - och när jag har molvärk tänker jag - tänk om det är missfall på gång - Är det normalt att vara så här nojig? För det mesta är jag positiv och tänker att det ska gå bra men tankarna kommer lite då och då. Vi har försökt så länge och jag vill verkligen möta det här livet som växer inom mig. 

• Anonym (Dalkulla)

Grattis låghormonare?  
    Själv går jag in i vecka 9 imorgon och har insett att vårt kylskåp luktar hemskt på morgonen rent ut sagt, väldigt svårt att göra i ordning frukost för att få upp blodsockret när man knappt står ut med lukten :-P Och mina bröst bara ömmar och ömmar, kan knappt kramas utan att det gör ont så nu längtar jag tills de slutar värka... För det hoppas jag verkligen att de gör. 

• Anonym (Dalkulla)

Hej!

Här verkar de flesta ha fått sitt barn eller vara på sluttampen
    Själv har man varit på inskrivningssamtal hos barnmorskan på MVC idag så här hemma har resan bara börjat   

• Anonym (Dalkulla)

Grattis N och Tredje  

Har kommit till v16 nu och om 3 veckor är det dags för första ultraljudet, längtar som en tok! Alla frågar om vi ska ta reda på könet men jag kan ärligt tala inte bestämma mig, vissa dagar vill jag veta andra dagar vill jag att det ska komma som en överraskning när bebisen tittar ut.

Längtar också efter att det ska börja synas, går fortfarande runt i mina vanliga kläder och jeansen är än så länge lite stora i midjan. Letade fram ett par jeans som brukar vara lite tighta och de sitter åt lite hårdare än vanligt så lite har man växt iaf :-P Annars brukar folk mest bli chockade när jag berättar att jag är gravid och hur långt gången jag är och undra vart jag gjort av magen :-P Självklart blir jag även överröst med gratulationer. 

Har sedan innan stora bröst (65/70 F/G) och den enda bh'n som är bekväm för tillfället att bära är min sport-bh. Längtar inte tills man ska börja leta efter bra amningsbh:ar  om det ens finns någon som passar. 

• Anonym (Dalkulla)

Här är vi fortfarande i väntans tider och imorgon väntar det första ultraljudet
    Ser fram emot det hur mycket som helst samtidigt som jag är rätt så nervös...

• Anonym (Dalkulla)

Ultraljudet gick hur bra som helst. BM hann knappt sätta dit apparaten innan bebisen kom fram på skärmen :-P Allt såg bra ut och vad det är för kön får vi veta när bebisen behagar titta ut

• Anonym (Dalkulla)

Det var ett tag sedan jag skrev här nu. Efter en graviditet som slutade med havandeskapsförgiftning är sonen nu 6v idag och vi mår båda bra. 

• Anonym (Dalkulla)

Grattis Leo! 
    Här hemma rullar livet på och sonen har hunnit bli 11 månader. 
    Solig

• Anonym (Dalkulla)

Nej, det är jag inte och det känns riktigt bra!

Vår son är en envis och nyfiken liten busunge men samtidigt är han också världens snällaste. Just nu är han inne i en mamma-period och jag fasar lite lätt den dagen han ska gå över till en pappa-period. Mitt hjärta kommer att krossas om han ska vara mot mig som han är mot sin far nu... men jag överlever nog :-P 

Sitter och planerar inför hans kommande 1års kalas Solig Tänk, han har snart varit hos oss i ett helt år, overkligt! 

• Anonym (Dalkulla)

Jag förstår exakt hur du menar. Trots att det snart bara har gått ett år sedan han föddes känns det som om han alltid funnits och tiden innan känns så långt bort. Som om jag sov och när han föddes så vaknade jag... 

Ja, det är två riktigt bra egenskaper även om envisheten kan ställa till det ibland när han tycker en sak och mamma och pappa en annan Flört

• Anonym (Dalkulla)

Åh HjärtaHjärtaHjärta Jag blir så glad för din, för er skull Leo! 

• Anonym (Dalkulla)

Är blir det inga mer barn än på ett tag iaf. 

Jag vill gärna ha en till om några år men sambon är nöjd med en, så vi får se hur det blir ;-P Tycker det är viktigt att båda partner är överens när det kommer till att skaffa barn... 

• Anonym (Dalkulla)

Givetvis ska det stå HÄR blir det inga mer barn än på ett tag iaf :-P 

Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)