• Sorrow

Skönhetskurer som man gör hemma

Hej,

Det skulle vara kul att höra om skönhetskurer man kan göra hemma som är bra!

Här är den jag testar nu:
    Jag testar för första gången "aspirinmasken", jag har hört jättemycket om den och att det ska vara bra :) Här är receptet (från Quetzala Blancos blogg):

Krossa några aspirin (Update: Vanliga aspirintabletter! Heter bara aspirin på Apoteket!), typ 4-5 stycken så de blir till ett vitt pulver.
    Dra ner pulvret i ett glas.
    I med yttepyttelite vatten. De ska liksom bli en kräm som ej är rinnig. Dutta i vatten med fingrarna typ.
    När aspirinen lösts upp, ha i lite youghurt och honung.
    Kleta ut på väl rengjort ansikte. Akta ögonen.
    Låt sitta cirka 20-30 minuter (ibland kan du köra kortare eller bara använda den som skrubb i duschen)
    Skölj bort ordentligt. 

Man bör ha SPF i ansiktet ett tag efter man har gjort masken för att huden bli känsligare mot ljus. 

• Svar på tråden Skönhetskurer som man gör hemma
  • Bobbylina

Aspirinmasken har jag testat några gånger nu de senaste veckorna! Huden blir jättelen efteråt! jag brukar ha i lite honung för att masken ska sitta kvar när den torkar! Däremot vet jag inte om den hjälpt speciellt mycket på porerna som en del säger att den ska!

Jag håller på o kör ricinolja på ögonfransarna varje kväll (har gjort i ca 2,5 v nu) det sägs göra fransarna längre o fylligare, tycker mig märka lite skillnad faktiskt!  

*Melwin*Elias*Evelina*
  • Sorrow
    Betty Ballbreaker skrev 2011-12-10 19:24:14 följande:
    Vad gör den för nytta?
    Jag har hört att den tar bort acne ärr, gör porerna mindre, huden lenare, motverkar och tar bort finnar osv. 
  • roffe

Man kan göra egna pore-strips genom att använda ett tunt lager av skolklister/barnlim. Sånt giftfritt som finns typ på ica. Man smetar på tunt och när det stelnat drar man bara av som vanligt :)

• Sorrow
    roffe skrev 2011-12-10 21:20:36 följande:
    Man kan göra egna pore-strips genom att använda ett tunt lager av skolklister/barnlim. Sånt giftfritt som finns typ på ica. Man smetar på tunt och när det stelnat drar man bara av som vanligt :)
    Jag såg det tipset på Youtube idag :) 
  • roffe
    Sorrow skrev 2011-12-10 22:22:10 följande:
    Jag såg det tipset på Youtube idag :) 
    Hehe ja youtube är bra till mycket :D  Själv ska jag nog köra en omgång när förkylningen är över. Annars känns det om jag ska få äckliga bakterier i huden haha :P
Svar på tråden Skönhetskurer som man gör hemma