• Nyfiken gul

Folk som lägger ut annonser på Blocket, hur tänker dom? Vill man inte bli av med sakerna?

Ja jag undrar helt ärligt hur folk är funtad när man lägger ut en annons på Blocket, vill man verkligen bli av med sakerna? Man kan faktiskt undra...

Man ringer på åtskilliga annonser och får alltid ett undanglidande svar när man ska erbjuda att köpa saken.

- Nej du kan inte hämta mobilen ikväll, det går inte, jag har inte tömt minneskortet. Prova om ett par dagar

- Nej men barnvagnen står längst in i förrådet, idag kan man inte hämta den, jag kan ta fram den tills imorgon.

- Bordet är lite dammigt, jag har inte torkat av det, men det går att hämta ändå

- möbeln är inte nermonterad än så vill du hämta den nu så får du skruva ner dren själv, eller så kan du vänta nån dag så fixar vi det

- skridskorna ligger hos mamma, jag måste hämta dom först innan du kan komma och titta på dom.

- bilen står hos min bror, kan vi träffas där, han bor bara  tre  mil längre bort än mig

- babykläderna är på vinden, jag måste ta ner dom , jag har inte själv kollat vad som går att sälja

- alltså tröjan är lite fläckig , den kan behöva tvättas, hoppas det går bra?

Alltså vad sysslar folk med?

Fixar man inte på en gång att prylen verkligen är säljbar??  Om man ändå gör sig besväret  med att ta kort och lägga ut på annons så ser man väl till att saken kan hämtas typ samma kväll?
    `
    Eller?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svar på tråden Folk som lägger ut annonser på Blocket, hur tänker dom? Vill man inte bli av med sakerna?
  • Brucean78

För att inte tala om alla de som inte bemödar sig svara på sms el mejl.

Men det kanske är mig det är fel på som hatar och ringa o störa ;)

• whitetrach86

har själv inte varit med om såna ursäkter, mer att man helt enkelt inte är hemma eller kan ta emot folk hur som helst, vilket jag faktiskt kan förstå.

Men det är väl ganska självklart att man har sakerna fräscha och lätt åtkomliga. Om inte annat får man ju skriva något i annonsen.

• amalie79

Som försvar måste jag säga att ibland fattar man inte HUR fort det kan gå att bli av med sakerna på Blocket : )
    Jag lade ut min bil och efter en kvart hade jag fått fyra samtal, varav en ville ta tåget från Malmö samma kväll och hämta den.

Hade inte tvättat den eller ens ordnat en annan bil, trodde naivt nog att det skulle ta någon vecka i alla fall att bli av med den! : )
    Men nu vet man det tills nästa gång, hur fort det kan gå! : O

• Santis

har ringt typ 20 samtal tillen med bil annons ute svarade första gångenmen ville att vi skulle återkomma villket vi gjorde på överenskommen dag(var mycket intresserade). ringde sedan vid flera tillfällen från olika telefoner ej något svar, dock sänker puckot priset på bilen några dagar senare men fortsätter vägra svara!!
    Idag ca 2 månader senare ligger den fortfarande ute.... 

• Tiger Queen

Måste skratta lite men förstår du blir irriterad. Man vill ju vara först med att ringa för att kunna hinna före alla andra men i ditt fall lönar det sig tydligen inte . Tror nog att många får ett "ryck" att nu ska vi sälja den där .....  ......
    dom sätter in en annons men är inte beredd på att någon faktiskt hör av sig snabbt och vill köpa IDAG och inte om några dar!!!

• Juli2010

Haha, skulle köpa en katt för lite drygt ett år sen och hade på tisdagen pratat med säljaren på telefon och kommit överens om att jag skulle hämta lillan på torsdagskvällen. Han skulle återkomma med vägbeskrivning från stationen (Jag skulle ta mig dit med kollektivtrafik vilket på kvällstid tar ca 2 timmar, och sen bli upplockad med bil för att åka hem med missen).

Onsdagen går utan ett pip men jag tänker att han säkert kommer höra av sig tidigt dagen därpå. På torsdagen väntar jag på att han ska höra av sig, ringer ett antal gånger under förmiddagen och efter lunch, lämnar mobilsvar och skickar sms. Ingen reaktion. Trekvart innan tiden vi bestämt att jag skulle vara där kommer ett sms med vägbeskrivning - för bil och "då ses vi klockan 19 då".

• Arga Klara

Hahaha, ja det där har jag också irriterat mig på! Min karl skulle köpa en motorcykel och bad säljaren mejla ett par bilder, varpå han svarade:
    -"Jag tycker inte att det tilför något"

Öh.. va? Jag skulle aldrig ens ÅKA för att kolla på något dyrt utan att ha sett bilder, och fortfarande vara intresserad...   

• AnnaGreta 378

Jag irriterar mej mer på att folk tror att deras skräp är värt en förmögenhet.
    Alltså samma saker som man själv skulle bli överlycklig över om någon orkade ta ner från vinden och kasta på tippen...

• Tant Green

De kanske har varit med förr, och vet att 9 av 10 som ringer och säger att de ska komma aldrig dyker upp, så det är ingen brådska med att damma bordet eller hämta skridskorna hos mamma

• Nyfiken gul
    Anna-Greta skrev 2011-12-10 22:21:25 följande:
    Jag irriterar mej mer på att folk tror att deras skräp är värt en förmögenhet.
    Alltså samma saker som man själv skulle bli överlycklig över om någon orkade ta ner från vinden och kasta på tippen...
    ha ha ja det också förstås
  • Nyfiken gul
    amalie79 skrev 2011-12-10 20:03:21 följande:

Som försvar måste jag säga att ibland fattar man inte HUR fort det kan gå att bli av med sakerna på Blocket : )
    Jag lade ut min bil och efter en kvart hade jag fått fyra samtal, varav en ville ta tåget från Malmö samma kväll och hämta den.

Hade inte tvättat den eller ens ordnat en annan bil, trodde naivt nog att det skulle ta någon vecka i alla fall att bli av med den! : )
    Men nu vet man det tills nästa gång, hur fort det kan gå! : O

jo förvisso kan jag förstå att man kan bli överrumplad om man nyss lagt ut en annons och blir helt nerringd.

Men när man haft ute annons i tre-fyra veckor eller kanske rent av är i sista dagarna innan annonsen tas bort - då tycker ju jag att man i princip ska ha saken packeterad och klar vid ytterdörren samt alla manualer, sladdar och skruvar.. what ever redan ska ha letats upp.  Då kan man inte skylla på att man inte haft tid.....
  • Pleco

Anna-Greta, fast så är det ju faktiskt. Den enes skräp är den andres fynd. Jag brukar sälja på loppis och de saker som blir sålda först är sådant som jag aldrig trodde någon ville ha.

• Nyfiken gul
    Pleco skrev 2011-12-11 11:46:02 följande:
    Anna-Greta, fast så är det ju faktiskt. Den enes skräp är den andres fynd. Jag brukar sälja på loppis och de saker som blir sålda först är sådant som jag aldrig trodde någon ville ha.
    jo men visst blir man av med sakerna, men många tror ju att sakerna är värda hur mycket som helst.  Jag blir av med min gamla glasvas för en tia på loppis - det är inget problem - men samma vas lägger nån ut på blocket och tror man kan ta vilka fantasisummor som helst.
  • snedtak
    Nyfiken gul skrev 2011-12-10 19:53:40 följande:
    Ja jag undrar helt ärligt hur folk är funtad när man lägger ut en annons på Blocket, vill man verkligen bli av med sakerna? Man kan faktiskt undra...

Man ringer på åtskilliga annonser och får alltid ett undanglidande svar när man ska erbjuda att köpa saken.

- Nej du kan inte hämta mobilen ikväll, det går inte, jag har inte tömt minneskortet. Prova om ett par dagar

- Nej men barnvagnen står längst in i förrådet, idag kan man inte hämta den, jag kan ta fram den tills imorgon.

- Bordet är lite dammigt, jag har inte torkat av det, men det går att hämta ändå

- möbeln är inte nermonterad än så vill du hämta den nu så får du skruva ner dren själv, eller så kan du vänta nån dag så fixar vi det

- skridskorna ligger hos mamma, jag måste hämta dom först innan du kan komma och titta på dom.

- bilen står hos min bror, kan vi träffas där, han bor bara  tre  mil längre bort än mig

- babykläderna är på vinden, jag måste ta ner dom , jag har inte själv kollat vad som går att sälja

- alltså tröjan är lite fläckig , den kan behöva tvättas, hoppas det går bra?

Alltså vad sysslar folk med?

Fixar man inte på en gång att prylen verkligen är säljbar??  Om man ändå gör sig besväret  med att ta kort och lägga ut på annons så ser man väl till att saken kan hämtas typ samma kväll?
    `
    Eller?
    För att inte tala om alla värdelöst formulerade annonser

"Säng säljes.
    Billig och bra, snabb avhämtning." - Man kunde ju ha skrivit ut mått på sängen.

Eller där säljaren har stavat fel på objektet, typ "mobbil" så att det inte går att hitta på en sökning.
  • slemtorsk i din bralla

finns ju numera köp- och säljsidor på facebook och där är det OTROLIGT vad folk beter sig konstigt..

En tjej annonserade att hon gjorde naglar, akryl och så vidare... hembesök och hade som slagord OTROLIGT billigt... jag frågade om pris eftersom jag redan nu gör naglar jävligt billigt mitt i centrala Göteborg (under 500 spänn) men tänkte att hembesök kan ju vara schysst...

Då hon säger att det kostar 600 plus reseersättning, plus att hon inte åker till min kommun, trots att vi bor i grannkommuner och hon skriver att hon åker till andra som ligger längre bort.. så svarade jag att "nejtack då föredrar jag min salong där det kostar 200 spänn mindre) och då börjar hon attackera mig och fråga vad det är för "skitsalong", det kan itne vara kvalitet på de naglarna och frågar om det är i en skum källarlokal med slavar som gör naglarna (vilket det ju inte är)... jösses...

Eller killen som säljer en dammsugare... 2år gammal men knappt använd för 900 kr... när man kan köpa den ny numera, samma modell för 798 (om man råkar snubbla över ett extrapris..annars är väl ordinarie ungafär 900)

Eller tjejen som säljer hundvalpar för 13.000 kr styck...UTAN stamtavla som är godkänd i Sverige, rasen finns inte ens i kennelklubbens register.... sänker sen till 10.000 och orsaken till det höga priset är att hon betalade "mycket mer för dem" när HON köpte dem.....

Eller.. när jag SJÄLV satte in en annons på lite möbler och jag  några veckor senare får ett sms kl 2 på natten där det står: sängen, kvar eller? när kan jag hämta?

• Colisa
    Santis skrev 2011-12-10 20:06:11 följande:
    har ringt typ 20 samtal tillen med bil annons ute svarade första gångenmen ville att vi skulle återkomma villket vi gjorde på överenskommen dag(var mycket intresserade). ringde sedan vid flera tillfällen från olika telefoner ej något svar, dock sänker puckot priset på bilen några dagar senare men fortsätter vägra svara!!
    Idag ca 2 månader senare ligger den fortfarande ute.... 
    Oj, då börjar man ju nästan undra om det hänt något, säljaren kanske hamnade på sjukhus eller nåt?
  • Colisa
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-16 09:02:36 följande:
    Eller tjejen som säljer hundvalpar för 13.000 kr styck...UTAN stamtavla som är godkänd i Sverige, rasen finns inte ens i kennelklubbens register.... sänker sen till 10.000 och orsaken till det höga priset är att hon betalade "mycket mer för dem" när HON köpte dem.....
    Hon som hade en tråd här och undrade hur man skulle få två valpar av rasen V******n B*****g sålda?Förvånad
  • plutteluddelutt

Svarade på en annons om. Ett stort och otympligt skåp och fick till svar att två andra var före men att hon kanske hör av sig. Någon dag senare hörhon av sig och vi är fortfarande lika å som första gången. När det sen kommer till att hämta skåpet så ska vi få ett nummer till hennes x för skåpet står på en ö och måste fraktas med båt så det får vi prata med honom om men sen kan vi komma och lämna de 2000 hos henne. Vi hoppade detta köp.....

Svar på tråden Folk som lägger ut annonser på Blocket, hur tänker dom? Vill man inte bli av med sakerna?