Folk som lägger ut annonser på Blocket, hur tänker dom? Vill man inte bli av med sakerna?
Ja jag undrar helt ärligt hur folk är funtad när man lägger ut en annons på Blocket, vill man verkligen bli av med sakerna? Man kan faktiskt undra...
Man ringer på åtskilliga annonser och får alltid ett undanglidande svar när man ska erbjuda att köpa saken.
- Nej du kan inte hämta mobilen ikväll, det går inte, jag har inte tömt minneskortet. Prova om ett par dagar
- Nej men barnvagnen står längst in i förrådet, idag kan man inte hämta den, jag kan ta fram den tills imorgon.
- Bordet är lite dammigt, jag har inte torkat av det, men det går att hämta ändå
- möbeln är inte nermonterad än så vill du hämta den nu så får du skruva ner dren själv, eller så kan du vänta nån dag så fixar vi det
- skridskorna ligger hos mamma, jag måste hämta dom först innan du kan komma och titta på dom.
- bilen står hos min bror, kan vi träffas där, han bor bara tre mil längre bort än mig
- babykläderna är på vinden, jag måste ta ner dom , jag har inte själv kollat vad som går att sälja
- alltså tröjan är lite fläckig , den kan behöva tvättas, hoppas det går bra?
Alltså vad sysslar folk med?
Fixar man inte på en gång att prylen verkligen är säljbar?? Om man ändå gör sig besväret med att ta kort och lägga ut på annons så ser man väl till att saken kan hämtas typ samma kväll?
`
Eller?