McIris skrev 2011-12-11 19:45:49 följande:
Bra att du kan ta det lugnt o ta det som det kommer, Många, många kvinnor får knölar i bröstet nån gång i livet o de flesta är ofarliga. Det behöver inte vara ärftligt för att din mormor haft det, dels beror det på hur gammal hon var då hon fick det o dels är det särskild gen man ska ärvt ner.
Jag har en knöl i andra bröstet som är undersökt och ofarlig. Den är stor som en ärta och känns inte alls som den nya jag hittade igår. "Ärtan" är liksom inbäddad i körtlarna och ändrar sig i fasthet. Den här "brysselkålen" är helt annorlunda. Känslan är inte bra när man klämmer och känner.
Mormor var 50 år när hon fick sin bröstcancer. Nej jag vet att det inte behöver vara så men risken är ju större eftersom det ofta hoppar en generation. Men det är mer en sak jag är medveten om, inget jag ser som definitivt
Jag fick tag i min kompis och hon är väldigt platt och informativ i sitt prat. Det var ingen klapp på axeln och uppstissande utan mer ett lugnt och informativt samtal om hur det går till. Nästan som att prata med en läkare fast ändå med en känsla underliggande.
Tyvärr hade hon haft sin knöl på samma ställe som jag har min och jag har haft en tumörsjukdom tidigare så jag antar att jag är "tumörvänlig". Dock var det ingen cancer.
Jag vet inte. Jag går mellan hopp och förtvivlan även om jag försöker slappna av och hålla mej lugn. Än finns det ju inget att bryta ihop över. Bara jobbigt att det kommer nu. Det är totalt fel tid i livet. Fast det är det väl alltid egentligen...
Får se vad som händer imorgon när jag pratat med VC