• Anonym

    Vi vars pojkvänner/män sitter i fängelse

    Min pappa satt i fängelse när ja va tånåring ja valde att aldrig förlåta honom för det men ja älskar honom och har en bra relation idag

  • Anonym

    Min man sitter inne och vi ska få ett barn om 3 månader. Vet inte hur jag ska klara allt själv,

  • Anonym
    Anonym (Frugan) skrev 2012-02-15 20:40:39 följande:
    Känner igen mig men vi har två småbarn & tredje är beräknad i april .
    Väntar på rättegången & just nu är han häktad sedan en tid tillbaka med fulla restriktioner .
    Man är oroligt som in i ... Hur framtiden ska bli .
    Barnen lider & även jag såklart men man tänker på hur man ska fixa allt & ekonomiskt & allt annat som man måste ta i tu med .
    Jag är så arg över att han ens tänkt tanken på att sätta oss i denna situationen & det är ensamt & jag känner en sån skam över att han sitter häktad & kommer troligen få sitta i fängelse. Jag borde inte skämmas men folk är ju dömande tyvärr .

    Hur blir det för din man , har han fått datum när han ska sitta ?
    Och när fick han domen ?
    Jag hoppas min man kan få komma hem snart & få ett datum när han isåfall ska avtjäna straffet & kanske få vara
    Hemma tills bebisen kommer men har inga större förhoppningar.
    Väntar på att åtalet ska väckas just nu men det har bara blivit omhäktning så jag känner mig så maktlös & att allt bara är svart .
    Känns som en jäkla mardröm & så oväntat & jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka att man skulle behöva gå igenom något sådant här :(

    Hur har eran dotter/son reagerat på detta ?
    Ja ush, skammen...fy fan.
    Han blev häktad i sommras och satt där i 26 dagar med fulla restriktioner (att jag inte gjorde abort då!) för en jävla fylle misshandel....
    Han fick dommen för ett par veckor sedan, det var en överklagan som inte gick så bra. Fick samma från hov som tings hade gav.
    Till dottern har vi sagt att han ska på träningsläger ett bra tag.

    Fattar bara inte att jag sitter i denna situation...
    HUR ska man klara allt? och ekonomin som du sa...

    vad säger barnen?
  • Anonym
    Anonym (ingetHop) skrev 2012-05-29 18:56:31 följande:
    hej
    jag gifte mig av kärlek, valde min man av kärlek...
    men han är/var kriminell, Aa kanske får jag stå mitt kast..
    Han fick 10 år, har suttit av 3 år nu och jag är endast 25..tycker det suger.
    Jag har förlorat vår lgh pga av detta då den stod i hans namn, känns som jag tappat
    mig själv på vägen,tvingats flytta hem igen..Åh allt känns förvirrat,mörkt,finner ingen glädje längre
    saknaden är outhärdlig.. 
    Nån vänlig själ som kan ge en hop?
    som är i min sits?, för jag har ingen att prata med ialf ingen som förstår mig
    Jag är på botten,har peppat mig själv tillräkligt...men nu sinnar luften ur en...
    Vill inte ha det så här, men vill inte leva utan honom heller..         
    Han tycker säkert det är trevligt att ha någon på utsidan nu, men om tio år när han kommer ut så vill han leva livet. Och då har du förlorat de tio år då du ser som bäst ut och är i bäst form, till ingenting.
Svar på tråden Vi vars pojkvänner/män sitter i fängelse