Anonym skrev 2012-02-15 21:27:25 följande:
Ja ush, skammen...fy fan.
Han blev häktad i sommras och satt där i 26 dagar med fulla restriktioner (att jag inte gjorde abort då!) för en jävla fylle misshandel....
Han fick dommen för ett par veckor sedan, det var en överklagan som inte gick så bra. Fick samma från hov som tings hade gav.
Till dottern har vi sagt att han ska på träningsläger ett bra tag.
Fattar bara inte att jag sitter i denna situation...
HUR ska man klara allt? och ekonomin som du sa...
vad säger barnen?
Ja alltså man sätts ju i en riktigt jävligt sits & just nu i detta har jag känt att min man sitter & har det bra fastän jag vet att det inte är så men jag har fått ta tag i allt här hemma & ringa tusen samtal & pussla för att vi ska klara oss.
Han har suttit häktad sedan början av januari & åklagaren godkände ett
Samtal till barnen men vi fick inte prata men det värt det med tanke på hur lycklig vår stora blev , hon blir 3 1/2 år snart & vår lilla är strax över 1 1/2 år .
Vår dotter har tagit detta enormt hårt & saknar sin pappa otroligt mycket .
Jag har sagt att han är och jobbar långt borta .
Hon drömmer mardrömmar , är väldigt upp & ner i humöret & säger om och om igen att hon älskar sin pappa& vill att han ska vara hemma med oss .
Man känner sig väldigt maktlös när det kommer till dom , man önskar att man skulle kunna säga att han kommer hem snart men man vet ju inte .
Idag ska åtalet väckas & då ska de tas beslut om han släpps i väntan på rättegången men jag vågar inte hoppas även om jag tycker de borde för han kan ju inte försvåra utredningen på något sätt nu när den är färdig .
Han är inte kriminell & detta är första gången han dragit med i något korkat & frivården anser att han är lämplig för samhällstjänst & lever under ordnade förhållande så de kan ju inte tro att han ska försvinna innan rättegången heller .
Hur har du upplevt att omgivningen reagerat ?