Inlägg från: Liteniapril |Visa alla inlägg
  • Liteniapril

Gravid och svårt att äta , OROLIG

Ja, barnet är det ingen fara för, det är du som bli lidande. Jag har en graviditetssjukdom som heter hyperemesis gravidum vilket innebär att man mår illa och kräks mest hela tiden. Jag är nu i v 24 och mår fortfarande lika j*vligt. Har gått ner ca 13-14kg sedan jag plussade och även om jag mår skit så mår barnet bra. Men det finns fler mediciner för dig att prova som kanske kan hjälpa. Sedan är det jätteviktigt att du dricker!!! Kan du dricka typ saftsoppa eller liknande? Då får du i dig både vätska och åtminstone lite näring...

Prata med din BM så fort som möjligt och tar de inte dina problem på allvar ska du söka läkare, förslagsvis via gyn. De ska inte bara ignorera att man mår så dåligt. Detta säger jag med tanke på egen erfarenhet, och min sjukdom är svårare att vända ju längre den gått. Därför blir man lite less att de inte tog mig på allvar förrän i v 17.

Lycka till och hoppas det vänder!!!

• Liteniapril

Skönt att det lättat lite för dig :)

Men som sagt, blir det för tufft ska du söka läkare (eller åtminstone kontakta BM) så de håller lite koll på läget!

Styrkekramar!

• Liteniapril

Skönt att du inte kräks iaf! Försök äta ofta och lite så brukar illamåendet för de flesta hålla sig lite lugnare...ett litet tips bara (som förvisso inte funkar för mig, men kan vara värt ett försök)...

Är det ngt du undrar svarar jag gärna - är ju ingen expert, men börjar iaf få lite kläm på hur det funkar för mig själv :)

• Liteniapril

Precis som dec2010 skriver så finns det fler mediciner. Jag har hittills avverkat sea-band (inget piller, men iaf), postafen, Lergigan comp, Primperan, Amosyt och en till som jag inte minns namnet på. Ska tydligen inte finnas så mkt mer att prova för min del, eftersom inga piller hjälpt ännu...

Men håll ut - brukar bli bättre för de allra flesta runt vecka 12-13...blir det inte det så fortsätter jag tjata om att du ska söka vård för dina problem ;)

Svar på tråden Gravid och svårt att äta , OROLIG