• Anonym

berätta med julkort?=)

Jag tror det känns som en bra ide, vet inte riktigt vad har ni för tankar om det??

Att man skriver god jul osv men lägger till + syskon eller nått??

Jag känner att jag inte riktigt så sugen på att berätta face to face, en av min mans systrar har precis fått reda på att hennes mans spermier inte riktigt fungerar o dom har försökt riktigt länge, tänkte att då kan hon få ha sin reaktion själv om nu blir ledsen :) sen att jag gör samma med min mans föräldrar o andra systern så det inte blir att det bara är hon ;)

va tror ni?

• Svar på tråden berätta med julkort?=)
  • Anonym

Jag hade tyckt att det vore ännu värre än om jag fick höra det face to face eller på telefon. Mycket värre.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-11 16:04:33 följande:
    Jag hade tyckt att det vore ännu värre än om jag fick höra det face to face eller på telefon. Mycket värre.
    värre med julkort menar du då?
  • Sanna Ryan

Nej, Jag tycker inte att du ska berätta det med julkort. Det finns så mycket bättre sätt att berätta på.
    " tänkte att då kan hon få ha sin reaktion själv om nu blir ledsen :)" det där tycker jag låter egoistisk fast det är menat på ett snällt sätt... 

Om du vet att hon kommer bli ledsen så kan du berätta face-to-face till alla andra och berätta för henne på ett annat sätt, Om du tror att hon skulle föredra det.

Jag tycker dock att du ska berätta för henne face to face och visa att du stöttar henne i deras resa. 

Ung och gravid - BF maj -12
  • Helle333
    Anonym skrev 2011-12-11 16:02:28 följande:
    Jag tror det känns som en bra ide, vet inte riktigt vad har ni för tankar om det??

Jag känner att jag inte riktigt så sugen på att berätta face to face, en av min mans systrar har precis fått reda på att hennes mans spermier inte riktigt fungerar o dom har försökt riktigt länge, tänkte att då kan hon få ha sin reaktion själv om nu blir ledsen :) sen att jag gör samma med min mans föräldrar o andra systern så det inte blir att det bara är hon ;)

va tror ni?
    Nu vet jag ju inte hur din man och hans tjej kommer reagera. Men jag funderade förra året på att ge min pappa och min syster ett varsitt kort där det jag tänkte skriva något i stil med: Hej morfar. Jag har det varmt och skönt härinne och stormtrivs. Om allt går som det ska så syns vi om 8 månader. Men jag skrev aldrig kortet. Jag vet inte varför. Talade om det för dem på julafton. Vi satt och hade ätit, fikat, kollat på Kalle Anka och skulle snart åka hem till mamma. Då höjde pappa sin cognac och sa Ja skål och god jul då. Jag höjde mitt glas med alkoholfritt jordgubbsvin och sa: Ja skål och god jul...morfar....   Pappa reagerade först inte, höjde glaset mot sina läppar och skulle precis ta en klunk när det sjönk in vad jag hade sagt. Sedan bölade han i flera timmar av lycka
  • Spartacus
    Sanna Ryan skrev 2011-12-11 16:16:31 följande:
    Nej, Jag tycker inte att du ska berätta det med julkort. Det finns så mycket bättre sätt att berätta på.
    " tänkte att då kan hon få ha sin reaktion själv om nu blir ledsen :)" det där tycker jag låter egoistisk fast det är menat på ett snällt sätt... 

Om du vet att hon kommer bli ledsen så kan du berätta face-to-face till alla andra och berätta för henne på ett annat sätt, Om du tror att hon skulle föredra det.

Jag tycker dock att du ska berätta för henne face to face och visa att du stöttar henne i deras resa. 
    whaat? hon kan väl inte arrangera sin "egen resa" efter någon annans... jag tycker det verkar otroligt dumt och dessutom ganska respektlöst att hålla på att anpassa sånt efter att en del är ofrivilligt barnlösa? jag tror mer på att dom vill att man ska vara som vanligt och inte så jävla konstlad?

JAG tycker det är en toppenidé ts! sätt en tomteluva på fostret på en vul-bild!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-11 16:11:42 följande:
    värre med julkort menar du då?
    Ja, värre med julkort.
  • Sanna Ryan
    Spartacus skrev 2011-12-11 18:55:41 följande:
    whaat? hon kan väl inte arrangera sin "egen resa" efter någon annans... jag tycker det verkar otroligt dumt och dessutom ganska respektlöst att hålla på att anpassa sånt efter att en del är ofrivilligt barnlösa? jag tror mer på att dom vill att man ska vara som vanligt och inte så jävla konstlad?

JAG tycker det är en toppenidé ts! sätt en tomteluva på fostret på en vul-bild!
    Visst, Kanske tycker hon som är barnlös i just TS fall så.
    Men sanningen är den att jag känner 3 stycken som är ofrivilligt barnlösa och jag har pratat om det här med dem tidigare och ingen av dem föredrar att få ett julkort om att någon i deras närhet ska få barn. 
    Alla dem sa att dom föredrar om personen berättar det öga mot öga istället och stöttar den barnlösa ifall hon/han skulle bli ledsen... 

Om du var barnlös, Skulle du helst sitta ensam och gråta för dig själv, eller ha någon som finns där för dig? 
    Visst kan dessa 3 vara undanfall men dom föredrar iaf att höra det face-to-face.
    Ung och gravid - BF maj -12
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-11 16:02:28 följande:

va tror ni?
    Vi ska berätta Face to Face. Ge strumpor i paket till våra föräldrar på julaftonen :)  En var till varje. Som de måste öppna samtidigt. Syskonen får inga paket.  

Kan ni inte göra typ så då? Ge till era föräldrar men syskonen får inget:) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-12 10:35:20 följande:
    Vi ska berätta Face to Face. Ge strumpor i paket till våra föräldrar på julaftonen :)  En var till varje. Som de måste öppna samtidigt. Syskonen får inga paket.  

Kan ni inte göra typ så då? Ge till era föräldrar men syskonen får inget:) 
    gjorde det med 1:a barnet ;) känner att jag inte vill berätta på julafton...
Svar på tråden berätta med julkort?=)