• Anonym

berätta med julkort?=)

Jag tror det känns som en bra ide, vet inte riktigt vad har ni för tankar om det??

Att man skriver god jul osv men lägger till + syskon eller nått??

Jag känner att jag inte riktigt så sugen på att berätta face to face, en av min mans systrar har precis fått reda på att hennes mans spermier inte riktigt fungerar o dom har försökt riktigt länge, tänkte att då kan hon få ha sin reaktion själv om nu blir ledsen :) sen att jag gör samma med min mans föräldrar o andra systern så det inte blir att det bara är hon ;)

va tror ni?

• Svar på tråden berätta med julkort?=)
  • Anonym

Skulle avråda från att berätta i julkort, jag hade tyckt det var jättekonstigt att få reda på att en kompis (och ännu värre ett syskon) var gravid på det sättet.

Tycker det är ännu mer så eftersom en nära släkting just har fått reda på att de har fertilitetsproblem, känns väl mycket bättre att kunna prata med dem direkt, kanske säga att ni förstår att det kanske känns extra jobbigt för dem etc.

• Anonym

Skickat iväg korten ! så nu väntar jag spänt tills imon ;)

Känner att detta kommer fungera bra, jag känner ändå min "familj" =)

• Sanna Ryan
    Anonym skrev 2011-12-14 18:48:16 följande:

suck... varför frågade du då?
    Ung och gravid - BF maj -12
  • issis 69

Jag har gjort fotokopior och limmat dem på ett kartongpapper och skrivit det vanliga. "God jul hälsar vi + " och en pil ner till ultraljudet. Jättekul tycker vi,får se vad släkten tycker den 23:e.Tomte

• Anonym
    issis 69 skrev 2011-12-14 23:35:55 följande:
    Jag har gjort fotokopior och limmat dem på ett kartongpapper och skrivit det vanliga. "God jul hälsar vi + " och en pil ner till ultraljudet. Jättekul tycker vi,får se vad släkten tycker den 23:e.Tomte
    Firar ni jul den 23:e?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-11 16:02:28 följande:
    va tror ni?
    Anonym skrev 2011-12-12 18:46:53 följande:
    känner att jag inte vill berätta på julafton...
    Vad var meningen med tråden? :-S
    Känns inte som att du är riktigt smart här..
  • Anonym

Jag hade blivit jätteglad om jag hade fått ett sånt här kort från nån av mina vänner eller släktingar.

Jag är själv barnlös... 
  • Trolovade

Jag tycker det var en dålig ide, och är inte barnlös själv. Tycker det känns respektlöst, jag skulle inte vilja bli bemött på det sättet.

• mia83

Jag tycker inte det låter som en bra ide.

• Anonym (#17)
    emmakatta skrev 2011-12-15 09:41:30 följande:
    Skulle inte vilja fått ett sånt julkort

Varför inte? Varför inte glädjas med andra?
  • emmakatta

Jag kan glädjas med andra, men när man skickar iväg ett sånt julkort förväntar man sig en motreaktion, ett telefonsamtal eller dyl. När man är ofrivilligt barnlös kan det vara jobbigt att ta den kontakten

• Anonym

Allvarligt talat så var jag ute efter vad folk tyckte, det är väl meningen med FL??

GOD JUL!!!!!

• mikroE

Jag hade inte gjort det till någon jag vet är barnlös och där jag vet att det kan vara känsligt. Jag hade berättat, utan att linda in det att jag är gravid och att jag vill att du ska få reda på det direkt från mig och inte på omvägar från någon annan. 

Svar på tråden berätta med julkort?=)