• Johannaa3

Bästa mysbyxorna?

Har alltid gillat lindex velourbyxor, sitter perfekt och är lagom pösiga. Nu är dottern för stor för dessa o lindex velour utan stjärnan är så stora både på längd o vidd. Hon har alltså strl 92 nu. Så har ni några bra tips på mysiga byxor som sitter lagom pösigt?

• Svar på tråden Bästa mysbyxorna?
  • Natulcien

Haha, funderade ju på detsamma gällande sonen som nu han storlek 86, på gränsen till 92...
    Så jag har inget svar...men inväntar gärna eventuella svar... Glad

• Thursday

Vi kör på Gekås mysbyxor till sonen, billiga och rätt pösiga, inte så smala som de kan vara på en del ställen.

I reject your reality and substitute my own.
  • Johannaa3

Tycker om att de är lite smalare, sitter bättre på min dotter då :). Kappahls såg jättefina ut, håller de länge?

• MIC

Meandi har en fin lång-smal modell kostar runt 220:- Vi kör alltid med Lindex annars, tycker att modellerna från 92 och uppåt är precis som de man hade som bebis fast med annan mudd upptill.

Isak - min solstråle - 080701
  • pigglet

Meandi:s måste jag säga har väldigt bra kvalité på just velourbyxorna, de håller dubbelt så länge som de vi köpt från Lindex eller Ica Maxi. Men så kostar de också. Jag köper på tradera, då kan man få ett par nya för ca 150 kronor. Finns en smalare modell, och en vidare med fickor.

• cosinus
    Johannaa3 skrev 2011-12-11 16:16:19 följande:
    Har alltid gillat lindex velourbyxor, sitter perfekt och är lagom pösiga. Nu är dottern för stor för dessa o lindex velour utan stjärnan är så stora både på längd o vidd. Hon har alltså strl 92 nu. Så har ni några bra tips på mysiga byxor som sitter lagom pösigt?
    Passar inte 92 så gör ett nytt försök om några år för jag tycker de blir mycket bättre från 98 och uppåt när blöjanpassningen försvinner.

Har en supersmal son på 3.5 (han hade t ex några shorts i strl 62 i somras) och på han ser 92 rätt säckiga ut men strl 98 sitter mycket bättre över rumpan.
  • sahara sahara

Vi har också alltid kört Lindex velourbyxor, och tycker att de funkar även i 92 och 98. Dessutom har vi köpt velourbyor på Cubus som är i samma stil. De allra bästa och snyggaste är från Kameleont, men vi har inte riktigt råd att köra på dem fullt ut.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Attol

Jag älskar också lindex velurbyxor. Jag har inte tänkt på att de är större och bredare än stjärnbyxorna. Kanske är det bara i övergången mellan bebis och barnkläder det känns så.

Annars har mina barn även testat Kax velourbyxor (som var bra) samt me & i:s. Jag tycker INTE me&i har bättre kvalitet än tex lindex. Jag vet att föräljaren "skröt" om att de skulle vara bättre, men jag tycker snarare att velourtyget blev fulare. Dessutom snurrade sig resåren i midjan så jag var tvungen att sy fast den i sidorna. Men de kanske har bättrat sig nu. Det är nog 2,5 år sen jag köpte de byxorna jag pratar om.

Svar på tråden Bästa mysbyxorna?