Anonym (Cissi) skrev 2011-12-11 20:40:17 följande:
Jag minns inga stora biverkningar av dem.. Men får du någon kräm att ha på ansiktet också?
För kommer ihåg att min hudläkare sa att det var väldigt viktigt att jag tog tabletterna och krämen så det verkade in ifrån och utanpå lixom..
Det låter inte som du har finnar över hela ansiktet så jag hoppas för din skull att det försvinner på den här 3 månaders kuren:)
Det är ju större biverkningar av roaccutanen, den finns inte ens med på FASS... Men det hjälper ju bättre och det är absolut värt att gå på en kur om det bara tar död på allt.
Nu under min graviditet så har det gått upp och ner med min hy, det har absolut blivit bättre sen jag blev gravid! Nu längtar jag bara efter att få bort allting, är också 21 och har kämpat med detta lite över 3 år.
Hon ville först ge mig receptbelagd kräm, men jag sa till henne att jag redan prövat några krämer men att dom bara gjort mig värre, och då hade jag finnar över HELA ansiktet! Så fick bara tetra.
Innan så va jag verkligen full med finnar men efter att jag gått på ansiktsbehandlingar så försvann det i pannan och på kinderna, men hakan är katastrof. Och när jag slutade så fick jag massa bölder på hakan och försökte med b5 och alla möjliga krämer. Sen fick jag en medicin som heter spironolakton och det hjälpte mig, va fri från finnar ett halvår ungefär. Fast nu under sommaren börja de ploppa upp på kinderna, det var finnar som kliade som in i helvete, så jag slutade med medicinen och fick inte upp bölderna som innan. Och nu är jag hääär med tetralysalen :P
Så har haft både vanliga finnar och bölder!
Jag hoppas verkligen på att jag inte får tillbaka bölderna efter jag avslutat kuren, eller finnar överhuvudtaget kanske man ska säga! :)
Blev lite mycket och läsa kanske nu hihi