• Selina

På jakt efter en smal (!) tv-bänk

Jag letar efter en tv-bänk som max får vara 30 cm bred, tvn ska inte stå på denna (hänger på väggen) så därför behöver det inte vara en "riktig" tv-bänk. Vet nån vart jag kan hitta vad jag letar efter?

• Svar på tråden På jakt efter en smal (!) tv-bänk
  • Kodia

Är det djupet som ska vara max 30 cm? I så fall kanske du kan kolla på skoskåp eller en bokhylla med dörrar.

• Selina
    Kodia skrev 2011-12-11 22:48:37 följande:
    Är det djupet som ska vara max 30 cm? I så fall kanske du kan kolla på skoskåp eller en bokhylla med dörrar.
    Ja precis. Okej tack ska göra det :)
  • erica90

Hmm..vet annars en som är 40 cm djup..men den är ganska liten och smidig ändå..så vill du inte kolla å¨bokhyllor elelr skoskåp utan vill ha en jättefin tvbänk så rekomenderar jag smådal på ikea :)

• Selina
    erica90 skrev 2011-12-12 00:33:27 följande:
    Hmm..vet annars en som är 40 cm djup..men den är ganska liten och smidig ändå..så vill du inte kolla å¨bokhyllor elelr skoskåp utan vill ha en jättefin tvbänk så rekomenderar jag smådal på ikea :)
    40 cm är lite för djupt :/ det är så smalt där jag ska ha den så den måste vara så smal som det går
  • Mamsis

Billyhyllan på Ikea är 28 cm djup. Den kan man köpa dörrar till om man inte vill ha den öppen. Den låga är 106 cm hög. finns i 40 och 80 cm bredd.

• Selina
    Mamsis skrev 2011-12-13 15:29:33 följande:
    Billyhyllan på Ikea är 28 cm djup. Den kan man köpa dörrar till om man inte vill ha den öppen. Den låga är 106 cm hög. finns i 40 och 80 cm bredd.
    Vilket bra tips! 106 är lite för hög, men jag kollade på dessa: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20116679/ & www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40197405/

Kan man kanske sätta hjul på den första? Eller ha den andra som är en överhylla direkt på golvet eller kommer det se konstigt ut?
  • Mamsis

Nä, det kan nog bli kanonbra! Om du sätter hjul på den första så blir den ju kanske ca 40 hög, det är lagom. Tror det blir det snyggaste alternativet faktiskt.

Svar på tråden På jakt efter en smal (!) tv-bänk