• MrsMia

Dricker ditt barn lättglögg (2,25%)?

Blir lite nyfiken på hur andra gör, t. ex om det bjuds på lättglögg hemma hos era vänner - kräver ni då att den kokat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 09:18
    Frågan var alltså: Dricker ditt barn lättglögg?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dricker ditt barn lättglögg (2,25%)?
  • skånegås

Svårt... Hemma har vi alltid saftglögg. Om det någon gång skulle vara lättglögg kokar vi den om barnen ska ha. Borta är det väl ok att ta en liten kopp lättglögg för dem med.

• MrsMia

När jag var liten var det lättglögg som dracks av barnen, men har ingen möjlighet att få reda på om de kokade den innan.. Är väl inte hela världen, men man undrar ju.

• Stårschan

Såklart. Vill mina barn dricka glögg så går det alldeles utmärkt med lättglögg. Det brukar bli 1,5-2 dl max!

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • Krake

Han dricker inte glögg då vi bor i Tyskland. Men teoretiskt sett skulle han få dricka lättglögg, ja.

Moster, inte monster.
  • LinnV

Min 6-åring dricker lättglögg men vi kokar den först. Oftast blir det bara en halv glöggmugg så är inga mängder hon dricker iaf..

• lövet2

De yngsta dricker inte glögg, men om de gjorde det, så skulle de bara få helt alkoholfri glögg.

• La Lola

Tror ingen av de har smakat glögg......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • cloudberry79

Han dricker inte glögg (väldigt misstänksam mot nya saker), men jag skulle valt helt alkoholfri om jag köpte glögg för hans skull (samma sak till gravida vänner).

If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Dricker ditt barn lättglögg (2,25%)?