• Alyssa

Pergotime CD14 små äggblåsor och tunn hinna. Finns det hopp? HJÄLP!

Jag var idag på ett vul och jag är på dag 14, tog enkelkur pergotime och VUL visade äggblåsor på 10mm och slemhinnan var endast 4 mm tunn :( 
    Finns det hopp för att de kommer växa till sig? Jag brukar vanligtvis ha långa cykler och få ÄL runt dag 27 de gånger jag får egen ÄL.

Någon som varit med om att allt växt till sig och ordnat sig? Läkaren sa att det såg mörkt ut denna gång och att jag ska ta dubbeldos nästa cykel... 
  • Svar på tråden Pergotime CD14 små äggblåsor och tunn hinna. Finns det hopp? HJÄLP!
  • Vili

Jag var på VUL idag som visade den största äggblåsan på 13mm, har man långa cykler kunde det enligt min läkare ta längre tid för äggen att växa till sig ordentligt..ja har själv cykler normalt på 40-45 dagar.

Men din läkare vet säkert bäst.

Ska du ta blodprov för att se om du fått ägglossning i slutet av cyklen?

• Alyssa

Ok, då brukar vi ha lika långa cykler ca. Jag ska inte lämna något blodprov. Det blev ett stressat möte idag där hon inte ens mätte blåsorna utan gick på ögonmått det enda hon mätte var slemhinnen. Så jag hoppas att hon har fel och att det finns hopp.

• Vili

det är så tråkigt när dom inte tar sig tid.
    Var på ett VUL i fredags också på dag 11 tror hela undersökningen var över på en halv minut med kommentar nej här har inget hänt du får komma tillbaka-
    Men undersökningen igår gjordes av min vanliga läkare som är jättenoggrann, det är ju det man vill ha en noggrann undersökning ..

Svar på tråden Pergotime CD14 små äggblåsor och tunn hinna. Finns det hopp? HJÄLP!